23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 045-103922
Offentliggjort
05.03.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Vindere

Delkontrakt 2 - Tegnsprogstolkning - Region Midtjylland

(20.05.2019)
Tolkdanmark
2610 Rødovre

Delkontrakt 3 - Tegnsporgstolknikng - Region Nordjylland

(20.05.2019)
CFD
Oktobervej 22A
2860 Søborg

Delkontrakt 1 - Tegnsprogstolkning - Region Syddanmark

(20.05.2019)
Tolkdanmark
Islevdalvej 100 A, 1
2610 Rødovre

Delkontrakt 10 - Skrivetolkning - Region Hovedstaden

(20.05.2019)
Kommunikation og Formidling
Randers NV

Delkontrakt 8 - Skrivetolkning - Region Nordjylland

(20.05.2019)
Kommunikation og Formidling
Randers NV

Delkontrakt 4 - Tegnsprogstolkning - Region Sjælland

(20.05.2019)
Tolkdanmark
Islevdalvej 100 A, 1.
2610 Rødovre

Delkontrakt 5 - Tegnsprogstolkning - Region Hovedstaden

(20.05.2019)
Tolkdanmark
Islevdalvej 100A, 1.
2610 Rødovre

Delkontrakt 7 - Skrivetolkning - Region Midtjylland

(20.05.2019)
Kommunikation og Formidling
Randers NV

Opdateringer

Rettelse
(27.03.2019)

II.1.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:II.1.4)
I stedet for:
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tegnsprogs- og skrivetolkning inden for uddannelsesområdet.
Udbuddet er opdelt i 5 geografiske delaftaler (de 5 regioner) og 2 ydelsesspecifikke delaftaler pr. region (henholdsvis tegnsprogs- og skrivetolkning). Tolkebrugerne skal frit kunne vælge tolkeleverandør, jf. lov nr. 1736 af 27.12.2018. For hver delaftale forventes der derfor at være flere leverandører, bestående af henholdsvis en
hovedleverandør og en række godkendte fritvalgsleverandører, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.

Læses:
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tegnsprogs- og skrivetolkning inden for uddannelsesområdet. Udbuddet er opdelt i 5 geografiske delaftaler (de 5 regioner) og 2 ydelsesspecifikke delaftaler pr. region (henholdsvis tegnsprogs- og skrivetolkning). Det bemærkes, at opdelingen i geografiske delaftaler i vidt omfang følger de danske regioners geografiske inddeling dog med visse mindre afvigelser som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Tolkebrugerne skal frit kunne vælge tolkeleverandør, jf. lov nr. 1736 af 27.12.2018. For hver delaftale forventes der derfor at være flere leverandører, bestående af henholdsvis en hovedleverandør og en række godkendte fritvalgsleverandører, se tillige herom i udbudsmaterialet.

Udbud af rammeaftale om varetagelse af tolkebistand (1)


Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Christine Vinther
Telefon: +45 33925222
E-mail: Christine.vinther@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.stukuvm.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=233509&B=KA
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=233509&B=KA
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale om varetagelse af tolkebistand (1)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af rammeaftale om varetagelse af tegnsprogs- og skrivetolkning inden for uddannelsesområdet. Udbuddet er opdelt i 5 geografiske delaftaler (de 5 regioner) og 2 ydelsesspecifikke delaftaler pr. region (henholdsvis tegnsprogs- og skrivetolkning). Tolkebrugerne skal frit kunne vælge tolkeleverandør, jf. lov nr. 1736 af 27.12.2018. For hver delaftale forventes der derfor at være flere leverandører, bestående af henholdsvis en hovedleverandør og en række godkendte fritvalgsleverandører, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 450 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1 - Tegnsprogstolkning - Region Syddanmark

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

Region Syddanmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 1) omfatter tegnsprogstolkning i Region Syddanmark. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 1) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 1) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 55 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2 - Tegnsprogstolkning - Region Midtjylland

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Region Midtjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 2) omfatter tegnsprogstolkning i Region Midtjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 2) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 2) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 55 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 3 - Tegnsporgstolknikng - Region Nordjylland

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Region Nordjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 3) omfatter tegnsprogstolkning i Region Nordjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 3) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 3) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 4 - Tegnsprogstolkning - Region Sjælland

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Region Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 4) omfatter tegnsprogstolkning i Region Sjælland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 4) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 4) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 5 - Tegnsprogstolkning - Region Hovedstaden (dog ikke Bornholms Regionskommune)

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
NUTS-kode: DK012
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Region Hovedstaden

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 5) omfatter tegnsprogstolkning i Region Hovedstaden bortset fra Bornholms Regionskommune. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 5) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 5) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en

eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 200 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 6 - Skrivetolkning - Region Syddanmark

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

Region Syddanmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 6) omfatter skrivetolkning i Region Syddanmark. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 6) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 6) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 7 - Skrivetolkning - Region Midtjylland

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Region Midtjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 7) omfatter skrivetolkning i Region Midtjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 7) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 7) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 8 - Skrivetolkning - Region Nordjylland

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Region Nordjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 8) omfatter skrivetolkning i Region Nordjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 8) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 8) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 9 - Skrivetolkning - Region Sjælland

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Region Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 9) omfatter skrivetolkning i Region Sjælland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 9) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 9) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 10 - Skrivetolkning - Region Hovedstaden (dog ikke Bornholms Regionskommune)

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80000000
85000000
85300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
NUTS-kode: DK012
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Region Hovedstaden

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen (delaftale 10) omfatter skrivetolkning i Region Hovedstaden bortset fra Bornholms Regionskommune. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 10) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 10) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 24
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.

Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgiver skal erklære at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2-5 som ordregiver har valgt at bringe i anvendelse i dette udbud. Tilbudsgiver skal vedlægge en erklæring om tilbudsgivers samlede egenkapital samt erklæring om, at der ikke er taget forbehold for fremtidig drift i den seneste disponible årsrapport. Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital samt at der ikke er taget forbehold for fremtidig drift i den seneste disponible årsrapport. Tilbudsgiver skal vedlægge en liste over de betydeligste sammenlignelige tjenesteydelser, jf. pkt. II.1.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 2 år inden tilbudsfristen, se nærmere pkt. 7 i udbudsbetingelserne.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
Oplysninger om nationale udbud er tilgængelig på: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet). Tildeling af rammeaftalen vil ske til den tilbudsgiver, som afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud, som nærmere anført i udbudsbetingelserne med bilag. Ordregiver vil lægge følgende underkriterier til grund:

1) Pris (35%);

2) Kompetencer og erfaring (15%);

3) Arbejdstilrettelæggelse (25%);

4) Leveringssikkerhed (25%).

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 02/04/2019
Tidspunkt: 10:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres derfor efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet) angående offentlige kontrakter vedrørende sociale og andre specifikke tjenesteydelser. Ordregiver er dermed ikke bundet af procedurereglerne i udbudslovens afsnit II, men har valgt at følge principperne bag offentligt udbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/03/2019

Send til en kollega

0.063