Fakta om udbudet
Udbyder
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Vindere
Delkontrakt 2 - Tegnsprogstolkning - Region Midtjylland
(20.05.2019)
Tolkdanmark
2610 Rødovre
Delkontrakt 3 - Tegnsporgstolknikng - Region Nordjylland
(20.05.2019)
CFD
Oktobervej 22A
2860 Søborg
Delkontrakt 1 - Tegnsprogstolkning - Region Syddanmark
(20.05.2019)
Tolkdanmark
Islevdalvej 100 A, 1
2610 Rødovre
Delkontrakt 10 - Skrivetolkning - Region Hovedstaden
(20.05.2019)
Kommunikation og Formidling
Randers NV
Delkontrakt 8 - Skrivetolkning - Region Nordjylland
(20.05.2019)
Kommunikation og Formidling
Randers NV
Delkontrakt 4 - Tegnsprogstolkning - Region Sjælland
(20.05.2019)
Tolkdanmark
Islevdalvej 100 A, 1.
2610 Rødovre
Delkontrakt 5 - Tegnsprogstolkning - Region Hovedstaden
(20.05.2019)
Tolkdanmark
Islevdalvej 100A, 1.
2610 Rødovre
Delkontrakt 7 - Skrivetolkning - Region Midtjylland
(20.05.2019)
Kommunikation og Formidling
Randers NV
Opdateringer
II.1.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:II.1.4)
I stedet for:
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tegnsprogs- og skrivetolkning inden for uddannelsesområdet.
Udbuddet er opdelt i 5 geografiske delaftaler (de 5 regioner) og 2 ydelsesspecifikke delaftaler pr. region (henholdsvis tegnsprogs- og skrivetolkning). Tolkebrugerne skal frit kunne vælge tolkeleverandør, jf. lov nr. 1736 af 27.12.2018. For hver delaftale forventes der derfor at være flere leverandører, bestående af henholdsvis en
hovedleverandør og en række godkendte fritvalgsleverandører, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Læses:
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tegnsprogs- og skrivetolkning inden for uddannelsesområdet. Udbuddet er opdelt i 5 geografiske delaftaler (de 5 regioner) og 2 ydelsesspecifikke delaftaler pr. region (henholdsvis tegnsprogs- og skrivetolkning). Det bemærkes, at opdelingen i geografiske delaftaler i vidt omfang følger de danske regioners geografiske inddeling dog med visse mindre afvigelser som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Tolkebrugerne skal frit kunne vælge tolkeleverandør, jf. lov nr. 1736 af 27.12.2018. For hver delaftale forventes der derfor at være flere leverandører, bestående af henholdsvis en hovedleverandør og en række godkendte fritvalgsleverandører, se tillige herom i udbudsmaterialet.
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tolkebistand (1)
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Christine Vinther
Telefon: +45 33925222
E-mail: Christine.vinther@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.stukuvm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tolkebistand (1)
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tegnsprogs- og skrivetolkning inden for uddannelsesområdet. Udbuddet er opdelt i 5 geografiske delaftaler (de 5 regioner) og 2 ydelsesspecifikke delaftaler pr. region (henholdsvis tegnsprogs- og skrivetolkning). Tolkebrugerne skal frit kunne vælge tolkeleverandør, jf. lov nr. 1736 af 27.12.2018. For hver delaftale forventes der derfor at være flere leverandører, bestående af henholdsvis en hovedleverandør og en række godkendte fritvalgsleverandører, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Delkontrakt 1 - Tegnsprogstolkning - Region Syddanmark
Region Syddanmark
Rammeaftalen (delaftale 1) omfatter tegnsprogstolkning i Region Syddanmark. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 1) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 1) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 2 - Tegnsprogstolkning - Region Midtjylland
Region Midtjylland
Rammeaftalen (delaftale 2) omfatter tegnsprogstolkning i Region Midtjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 2) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 2) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 3 - Tegnsporgstolknikng - Region Nordjylland
Region Nordjylland
Rammeaftalen (delaftale 3) omfatter tegnsprogstolkning i Region Nordjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 3) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 3) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 4 - Tegnsprogstolkning - Region Sjælland
Region Sjælland
Rammeaftalen (delaftale 4) omfatter tegnsprogstolkning i Region Sjælland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 4) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 4) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 5 - Tegnsprogstolkning - Region Hovedstaden (dog ikke Bornholms Regionskommune)
Region Hovedstaden
Rammeaftalen (delaftale 5) omfatter tegnsprogstolkning i Region Hovedstaden bortset fra Bornholms Regionskommune. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 5) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 5) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en
eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 6 - Skrivetolkning - Region Syddanmark
Region Syddanmark
Rammeaftalen (delaftale 6) omfatter skrivetolkning i Region Syddanmark. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 6) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 6) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 7 - Skrivetolkning - Region Midtjylland
Region Midtjylland
Rammeaftalen (delaftale 7) omfatter skrivetolkning i Region Midtjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 7) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 7) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 8 - Skrivetolkning - Region Nordjylland
Region Nordjylland
Rammeaftalen (delaftale 8) omfatter skrivetolkning i Region Nordjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 8) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 8) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 9 - Skrivetolkning - Region Sjælland
Region Sjælland
Rammeaftalen (delaftale 9) omfatter skrivetolkning i Region Sjælland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 9) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 9) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 10 - Skrivetolkning - Region Hovedstaden (dog ikke Bornholms Regionskommune)
Region Hovedstaden
Rammeaftalen (delaftale 10) omfatter skrivetolkning i Region Hovedstaden bortset fra Bornholms Regionskommune. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale (delaftale 10) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt rammeaftalen (delaftale 10) som hovedleverandør. Der henvises til nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal erklære at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2-5 som ordregiver har valgt at bringe i anvendelse i dette udbud. Tilbudsgiver skal vedlægge en erklæring om tilbudsgivers samlede egenkapital samt erklæring om, at der ikke er taget forbehold for fremtidig drift i den seneste disponible årsrapport. Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital samt at der ikke er taget forbehold for fremtidig drift i den seneste disponible årsrapport. Tilbudsgiver skal vedlægge en liste over de betydeligste sammenlignelige tjenesteydelser, jf. pkt. II.1.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 2 år inden tilbudsfristen, se nærmere pkt. 7 i udbudsbetingelserne.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Del IV: Procedure
Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet). Tildeling af rammeaftalen vil ske til den tilbudsgiver, som afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud, som nærmere anført i udbudsbetingelserne med bilag. Ordregiver vil lægge følgende underkriterier til grund:
1) Pris (35%);
2) Kompetencer og erfaring (15%);
3) Arbejdstilrettelæggelse (25%);
4) Leveringssikkerhed (25%).
Del VI: Supplerende oplysninger
Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres derfor efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet) angående offentlige kontrakter vedrørende sociale og andre specifikke tjenesteydelser. Ordregiver er dermed ikke bundet af procedurereglerne i udbudslovens afsnit II, men har valgt at følge principperne bag offentligt udbud.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk