Fakta om udbudet
Udbyder
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Vindere
Delaftale 9 - Region Syddanmark
(16.07.2019)
AOF Danmark
Molestien 76
2450 København SV
Delaftale 8 - Region Sjælland
(16.07.2019)
Center for Handicap og Psykiatri
Rosenkildevej 88 B
4200 Slagelse
Delaftale 5 - Region Nordjylland
(16.07.2019)
VUC&hf Nordjylland
På Sporet 8
9000 Aalborg
Delaftale 2 – Region Sjælland
(16.07.2019)
HF og VUC Roskilde
Læderstræde 4
4000 Roskilde
Delaftale 6 - Bornholms Regions-kommnue
(16.07.2019)
Kommunikationscentret
Sveasvej 8
3700 Rønne
Delaftale 10 - Region Midtjylland
(16.07.2019)
Rådgivnings- og støttecentret, Aarhus Universitet
Fredrik Nielsensvej 5
8000 Århus C
Delaftale 1 - Region Hovedstaden
(16.07.2019)
Københavns VUC
Vognmagergade 8
1120 København K
Delaftale 9 - Region Syddanmark
(16.07.2019)
Syddansk Universitet (University of Southern Denmark)
Campusvej 55
5230 Odense
Delaftale 4 - Region Midtjylland
(16.07.2019)
Region Midtjylland
Skottenborg 26
8800 Viborg
Delaftale 11 - Region Nordjylland
(16.07.2019)
VUC&hf Nordjylland
På Sporet 8
9000 Aalborg
Delaftale 2 – Region Sjælland
(16.07.2019)
AOF Danmark
Molestien 76
2450 København SV
Delaftale 3 - Region Syddanmark
(16.07.2019)
Syddansk Universitet (University of Southern Denmark)
Campusvej 55
5230 Odense
Delaftale 8 - Region Sjælland
(16.07.2019)
HF og VUC Roskilde
Læderstræde 4
4000 Roskilde
Opdateringer
Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres derfor efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet) angående offentlige kontrakter vedrørende sociale og andre specifikke tjenesteydelser. Ordregiver er dermed ikke bundet af procedurereglerne i udbudslovens afsnit II.
Udbud af rammeaftale om levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til ordblinde på videregående uddannelser
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Christine Vinther
Telefon: +45 33925222
E-mail: Christine.vinther@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.stukuvm.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til ordblinde på videregående uddannelser
Udbud af rammeaftale om levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til ordblinde på videregående uddannelser. Udbuddet er opdelt i 12 delaftaler ud fra en geografisk opdeling samt en opdeling på henholdsvis korte og mellemlange uddannelser og lange videregående uddannelser.
Delaftale 1 - Region Hovedstaden
Region Hovedstaden
Rammeaftalen (delaftale 1) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til korte og mellemlange videregående uddannelser i Region Hovedstaden med undtagelse af Bornholms Regions Kommune.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på korte og mellemlange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 2 – Region Sjælland
Region Sjælland
Rammeaftalen (delaftale 2) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til korte og mellemlange videregående uddannelser i Region Sjælland.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på korte og mellemlange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 3 - Region Syddanmark
Region Syddanmark
Rammeaftalen (delaftale 3) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til korte og mellemlange videregående uddannelser i Region Syddanmark.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på korte og mellemlange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 4 - Region Midtjylland
Region Midtjylland
Rammeaftalen (delaftale 4) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til korte og mellemlange videregående uddannelse i Region Midtjylland.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på korte og mellemlange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 5 - Region Nordjylland
Rammeaftalen (delaftale 5) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til korte og mellemlange videregående uddannelser i Region Nordjylland.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på korte og mellemlange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 6 - Bornholms Regions Kommune
Bornholms Regions Kommune
Rammeaftalen (delaftale 6) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til korte og mellemlange videregående uddannelser i Bornholms Regions Kommune.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på korte og mellemlange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 7 - Region Hovedstaden
Region Hovedstaden
Rammeaftalen (delaftale 7) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til lange videregående uddannelser i Region Hovedstaden med undtagelse af Bornholms Regions Kommune.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på lange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 8 - Region Sjælland
Region Sjælland
Rammeaftalen (delaftale 8) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til lange videregående uddannelser i Region Sjælland.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på lange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 9 - Region Syddanmark
Region Syddanmark
Rammeaftalen (delaftale 9) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til lange videregående uddannelser i Region Syddanmark.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på lange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 10 - Region Midtjylland
Region Midtjylland
Rammeaftalen (delaftale 10) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til lange videregående uddannelser i Region Midtjylland.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på lange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 11 - Region Nordjylland
Region Nordjylland
Rammeaftalen (delaftale 11) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til lange videregående uddannelser i Region Nordjylland.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på lange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Delaftale 12 - Bornholms Regions Kommune
Bornholms Regions Kommune
Rammeaftalen (delaftale 12) omfatter levering af test, udredning, instruktion og studiestøttetimer til lange videregående uddannelser i Bornholms Regions Kommune.
Målgruppen for ydelserne er studerende med læse-/skrivevanskeligheder på lange videregående uddannelser.
Ordregiver ønsker at indgå rammeaftale med op til 2 leverandører på hver af delaftalerne af hensyn til forsyningssikkerheden. Den tilbudsgiver, som afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet vil blive tildelt en rammeaftale som primær leverandør. Hvis der for en given delaftale er afgivet mere end et antageligt tilbud, vil ordregiver tildele en rammeaftale som sekundær leverandør til den tilbudsgiver, der har afgivet tilbuddet med det næstbedste forhold mellem pris og kvalitet. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb. Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 2 gange 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD. Tilbudsgiver skal i ESPD’et erklære, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 136, som ordregiver har valgt at bringe i anvendelse i dette udbud. I Del IV, C, beskrives 1-3 relevante referencer vedrørende tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år. Ved tilsvarende opgaver forstås tjenesteydelser, hvor tilbudsgiver har udført opgaver, som har indeholdt:
1) test og udredning af ordblinde;
2) individuelt tilpassede studiestøtteforløb og/eller specialundervisningsforløb herunder instruktion i it-hjælpemidler til ordblinde, og
3) Studiestøtte og/eller specialundervisning af studerende på videregående uddannelser.
Som mindstekrav kræves referencer indenfor de seneste 3 år (i henhold til datoen for tilbudsfrist).
Tilbudsgiver kan opfylde mindstekravet ved at angive 1, 2 eller 3 referencer, som tilsammen indeholder erfaring med 1), 2) og 3) ovenfor.
Se udbudsbetingelsernes punkt 5.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Del IV: Procedure
Tildeling af rammeaftalen vil for hver delaftale ske til de op til 2 tilbudsgivere, som afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud, som nærmere anført i udbudsbetingelserne med bilag.
Ordregiver vil i denne forbindelse lægge følgende underkriterier til grund:
1) Pris (60%);
2) Kvalitet (40%).
Del VI: Supplerende oplysninger
Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres derfor efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet) angående offentlige kontrakter vedrørende sociale og andre specifikke tjenesteydelser. Ordregiver er dermed ikke bundet af procedurereglerne i udbudslovens afsnit II.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk