Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
j.nr. 2019-007950 Udbud af Kriminaltekniske produkter og forbrugsartikler
Rigspolitiet
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Simon Høtoft Nielsen
Telefon: +45 61975626
E-mail: NNI029@POLITI.DK
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819
Del II: Genstand
j.nr. 2019-007950 Udbud af Kriminaltekniske produkter og forbrugsartikler
Rigspolitiet forventer at udbyde en rammeaftale om levering af kriminaltekniske produkter og forbrugsartikler. Det er Nationalt Kriminalteknisk Center under Rigspolitiet, som er ansvarlig for det kriminaltekniske område, men produkterne anvendes bredt af dansk politi.
Eksempler på produkter, der forventes at være omfattet af udbuddet, er, produkter til sporsikring, fingeraftrykspulver, poser til sikring af effekter, gelatinehinder, bodybags, kemikalier, procedurepakker, kemitest for skud, GSR sæt, samt forbrugsartikler, herunder kitler, afdækning, procedurepakker, mv., der anvendes i forbindelse med politiets kriminal tekniske arbejde og undersøgelser.
j.nr. 2019-007950 Udbud af Kriminaltekniske produkter og forbrugsartikler
Nærværende bekendtgørelse igangsætter ikke selve udbuddet af rammeaftalen. Formålet med bekendtgørelsen, er i første omgang, at invitere til markedsdialog og give potentielle tilbudsgivere og andre relevante markedsaktører lejlighed til at komme med input til det foreløbige udkast til udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Formål:
Potentielle tilbudsgivere af kriminaltekniske produkter og forbrugsartikler opfordres til at levere konkrete skriftlige input og kommentarer til materialet ved at udfylde ”Kommentarark tilbudsliste” med angivelse af det positionsnummer, kommentaren vedrører, samt ”Kommentarark kravspecifikation” med angivelse af de positionsnumre kommentarerne vedrører, samt Tilbudsliste med kommentarer vedrørende produkter og delaftaler, der forventes at kunne bydes på. Eksempler på emner som kommentarerne kan vedrøre:
- Generelle kommentarer til udkast til kravspecifikation og tilbudsliste,
- Mindstekrav, som ikke er mulige at opfylde,
- Antal varelinjer. der forventes at kunne tilbydes per delaftale,
- Antal delaftaler, som leverandøren forventer at kunne byde på,
- Uhensigtsmæssige krav, formuleringer, mv.
Få adgang til dialogen og materiale:
Rekvirering af udkast til Kravspecifikation og Tilbudsliste, samt kommentar ark, kan ske ved henvendelse til:
Udbudskonsulent, Simon Høtoft Nielsen på mail: nni029@politi.dk
Dialogmøde:
Individuelle dialogmøder med hver potentielle tilbudsgiver forventes afholdt:
Tirsdag d. 8. maj, samt evt. Onsdag d. 9 maj.
På adressen:
National Kriminalteknisk Center
Ejby Industrivej 125-135
2600 Glostrup.
OBS! Henvendelse i receptionen, hvor du/I vil blive afhentet.
Mødetidspunkt, samt agenda, vil blive meddelt leverandøren pr. mail.
Mødet tager udgangspunkt i udfyldte kommentar ark.
Rigspolitiet forbeholder sig retten til at afholde individuelle dialogmøder med udvalgte leverandører. En eventuel begrænsning vil i så fald ske på baggrund af objektive og saglige kriterier, idet Rigspolitiet ønsker at sammensætte gruppen af dialogpartnere sådan, at den er repræsentativ for markedet, set i forhold til virksomhedens størrelse, geografi og aktivitetsområder, herunder forventet sortiment, der kan tilbydes af leverandøren. En evt. udelukkelse fra deltagelse i de individuelle dialogmøder har ingen betydning for aktørens muligheder for deltagelse i det efterfølgende udbud.
Deadline:
Udfyldte kommentar ark sendes til Rigspolitiet senest fredag d. 3.5.2018. Kommentarark skal sendes til udbudskonsulent, Simon Høtoft Nielsen på: nni029@politi.dk
Der kan maksimalt deltage 3 personer per potentielle tilbudsgiver. Navne og evt. titel på deltagere oplyses sammen med tilmeldingen. Mødet tager udgangspunkt i kommentarark.
Tidspunkt for individuel mødestart for hver tilbudsgiver vil blive meddelt per mail efter d.. 3 maj.
Øvrige opmærksomhedspunkter:
Det bemærkes, at Rigspolitiet ikke er forpligtet til at imødekomme de indkomne kommentarer m.v. Rigspolitiet vil dog vurdere hensigtsmæssigheden af alle indkomne kommentarer og ændringsforslag, herunder de juridiske og kommercielle konsekvenser.
Rigspolitiet vil ikke besvare indkomne kommentarer, ændringsforlag, spørgsmål m.v. Høringsfasen har alene til formål at give Rigspolitiet input til udkastet til udbudsmaterialet for at sikre, at den kommende rammeaftale bliver udformet på en kommerciel fornuftig måde, og som afspejler Rigspolitiets behov og markedet i øvrigt. Rigspolitiet forbeholder sig dog adgang til at henvende sig til potentielle tilbudsgivere for nærmere uddybning af deres kommentarer og ændringsforslag.
Potentielle tilbudsgivere skal være opmærksomme på, at de ved kommentering af udkastet til udbudsmateriale accepterer, at Rigspolitiet kan anvende alle indkomne oplysninger i det endelige udbudsmateriale eller kan offentliggøre det i anonymiseret form. Rigspolitiet skal derfor opfordre til ikke at sende fortrolige oplysninger.
Alle oplysninger og materialer både i denne meddelelse og på hjemmesiden er udtryk for Rigspolitites foreløbige udkast. Rigspolitiet forbeholder sig således ret til at foretage ændringer i alle oplysninger og materialer i det endelige udbudsmateriale bl.a. på baggrund af markedsdialog. Tidsplanen for gennemførelsen af udbuddet af Rammeaftale vil fremgå af det endelige udbudsmateriale.