Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=235958&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Skærende lancet med blad
(20.09.2019)
Mediq Danmark A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby
Staseslanger til flergangsbrug
(20.09.2019)
Hounisen Laboratorieudstyr A/S
Sindalsvej 27
8240 Risskov
Kanyler og holdere
(20.09.2019)
Becton Dickinson A/S
Firskovvej 25B
2800 Kgs. Lyngby
Sommerfugle med kort slange
(20.09.2019)
Hettich Labinstrument ApS
Frydenborgvej 27 E st.th
3400 Hillerød
Stikkende lancet med nål
(20.09.2019)
In Vitro as
Kratbjerg 336
3480 Fredensborg
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 20-05-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-05-2019
Time: 12:00
IV.2.7
I stedet for:
Dato: 20-05-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-05-2019
Time: 12:00
EU-udbud af produkter til blodprøvetagning
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Pauline Dich-Johansen
Telefon: +45 70155000
E-mail: padi@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
EU-udbud af produkter til blodprøvetagning
Udbuddet omfatter produkter til blodprøvetagning, herunder kanyler og holdere, sommerfugle, prøve- og analyserør, staseslanger samt lancetter.
Kanyler og holdere
Delkontrakt 1 omfatter kanyler og holdere. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Sommerfugle med kort slange
Delkontrakt 2 omfatter sommerfugle med kort slange. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Sommerfugle med lang slange
Delkontrakt 3 omfatter sommerfugle med lang slange. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Prøve- og analyserør
Delkontrakt 4 omfatter prøve- og analyserør. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Staseslanger til flergangsbrug
Delkontrakt 5 omfatter staseslanger til flergangsbrug. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Staseslanger til engangsbrug
Delkontrakt 6 omfatter staseslanger til engangsbrug. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Skærende lancet med blad
Delkontrakt 7 omfatter skærende lancetter med blad. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Stikkende lancet med nål
Delkontrakt 8 omfatter stikkende lancetter med nål. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Stikkende lancet med blad
Delkontrakt 9 omfatter stikkende lancetter med blad. For nærmere information se udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD, del IV, afkrydse ”α” for at bekræfte, at tilbudsgiver opfylder mindstekravene vedr. økonomisk og finansiel kapacitet.
1) Som mindstekrav kræves en soliditetsgrad på minimum 15% i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed.
Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver udregnet i procent.
Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver udregnet i procent;
2) Som mindstekrav kræves en egenkapital (ultimo året) for det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed, som udgør minimum 2 000 000 DKK.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt udbudsbilag 1, ESPD, med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt udbudsbilag 1, ESPD, med de krævede oplysninger.
Ordregiver vil forud for tildeling af kontrakten indhente dokumentation for den formodede vindende tilbudsgivers opfyldelse af mindstekrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet.
Som dokumentation for soliditetsgradens og egenkapitalens størrelse skal den formodede vindende Tilbudsgiver fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
— Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig: Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring,
— Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig: Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring eller revisors reviewerklæring om soliditetsgradens og egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at udfylde og fremsende støtteerklæringen i Kontraktbilag 7. Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dokumentation for disse enheders soliditetsgrads og egenkapitals størrelse tilsvarende fremsendes, jf. ovenfor.
Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette dokumenteres, hvilket kan ske ved at udfylde og fremsende Kontraktbilag 6. Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dokumentation for alle konsortiedeltagernes soliditetsgrads og egenkapitals størrelse tilsvarende fremsendes, jf. ovenfor.
Ad 1) og 2) Ved »det seneste disponible regnskabsår« forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Tilbudsgiver skal i ESPD, del IV, afkrydse ”α” for at bekræfte, at tilbudsgiver opfylder mindstekravene vedr. teknisk og faglig kapacitet.
Følgende mindstekrav gælder udelukkende for delkontrakt 4, Prøve- og analyserør:
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. pkt. IV.2.2 i nærværende udbudsbekendtgørelse.
For at udgøre en sammenlignelig reference er det et mindstekrav, at referencen vedrører en kontrakt eller rammeaftale med en offentlig eller privat kunde, hvor der er sket levering af prøve- og analyserør til en værdi, som samlet udgør minimum 200 000 DKK (ekskl. moms), indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. pkt. IV.2.2 i nærværende udbudsbekendtgørelse.
Ordregiver vil forud for tildeling af kontrakten indhente dokumentation for den formodede vindende tilbudsgivers opfyldelse af mindstekrav vedr. teknisk og faglig kapacitet i form af referenceliste, som skal indeholde følgende:
1) Beskrivelse af referencen, herunder hvorvidt der har været tale om levering af prøve- og analyserør;
2) Kontraktens værdi (beløb i DKK ekskl. moms), forstået som den samlede værdi af levering af prøve- og analyserør indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. pkt. IV.2.2 i nærværende udbudsbekendtgørelse. Dvs. andre ydelser/produkter må ikke indgå i dette beløb;
3) Dato for kontraktens opstart, forstået som dato for kontraktunderskrift. Bemærk at reference vil blive taget i betragtning, selvom dato for kontraktens opstart ligger tidligere end 3 år fra dato for tilbudsfristen, såfremt der er sket levering af prøve- og analyserør til en værdi, som samlet udgør minimum 200 000 DKK (ekskl. moms), indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, jf. pkt. IV.2.2 i nærværende udbudsbekendtgørelse;
4) Slutdato, forstået som dato for kontraktens udløb eller afslutning. Der er ikke et krav om, at kontrakten skal være udløbet eller afsluttet på tidspunktet for tilbudsafgivelse;
5) Modtager, herunder kundens navn samt kontaktperson hos kunden. Bemærk, at ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte de angivne referencer.
Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at udfylde og fremsende støtteerklæringen i Kontraktbilag 7. Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dokumentation for disse enheders opfyldelse af mindstekrav vedr. teknisk og faglig kapacitet fremsendes i form af referenceliste, jf. ovenfor.
Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette dokumenteres, hvilket kan ske ved at udfylde og fremsende Kontraktbilag 6. Såfremt den formodede vindende tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dokumentation for konsortiedeltagernes opfyldelse af mindstekrav vedr. teknisk og faglig kapacitet fremsendes i form af referenceliste, jf. ovenfor.
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.
Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø og indholdsstoffer. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 6.2 og 6.4.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
— Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
— Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
— Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
— Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4,
— Ophævelse eller lignende sanktion, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5,
— Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6,
— Ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt denne er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 - 136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138.
Bemærk at Ordregiver forud for tildeling af kontrakt er forpligtet til at kræve, at den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD-formularen vedrørende de for udbuddet gældende udelukkelsesgrunde. For danske virksomheder vil dokumentationen bestå i en Serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen mindre end 6 måneder før tilbudsfristen. Dokumentation for en udenlandsk Tilbudsgiver anhænger af mulighederne i det pågældende land. Bemærk at der i nærværende udbudsbekendtgørelses pkt. III.1.2 og III.1.3 yderligere findes krav til dokumentation for opfyldelse af mindstekravene til egnethed. Dokumentationen skal i absolutte udgangspunkt være Ordregiver i hænde senest 21 dage fra Ordregivers fremsendelse af anmodning til relevant(e) tilbudsgiver(e).
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk