Fakta om udbudet
Udbyder
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tolkebistand (1)
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Christine Vinther
Telefon: +45 33925222
E-mail: Christine.vinther@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.stukuvm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tolkebistand (1)
Udbud af rammeaftale om varetagelse af tegnsprogs- og skrivetolkning inden for uddannelsesområdet. Udbuddet er opdelt i 5 geografiske delaftaler (de 5 regioner) og 2 ydelsesspecifikke delaftaler pr. region (henholdsvis tegnsprogs- og skrivetolkning). Det bemærkes, at opdelingen i geografiske delaftaler i vidt omfang følger de danske regioners geografiske inddeling dog med visse mindre afvigelser som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Tolkebrugerne skal frit kunne vælge tolkeleverandør, jf. lov nr. 1736 af 27.12.2018. For hver delaftale forventes der derfor at være flere leverandører, bestående af henholdsvis en hovedleverandør og en række godkendte fritvalgsleverandører, se tillige herom i udbudsmaterialet.
Delkontrakt 1 - Tegnsprogstolkning - Region Syddanmark
Region Syddanmark
Rammeaftalen (delaftale 1) omfatter tegnsprogstolkning i Region Syddanmark. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 1) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 2 - Tegnsprogstolkning - Region Midtjylland
Region Midtjylland
Rammeaftalen (delaftale 2) omfatter tegnsprogstolkning i Region Midtjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 2) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 3 - Tegnsporgstolknikng - Region Nordjylland
Region Nordjylland
Rammeaftalen (delaftale 3) omfatter tegnsprogstolkning i Region Nordjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 3) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 4 - Tegnsprogstolkning - Region Sjælland
Region Sjælland
Rammeaftalen (delaftale 4) omfatter tegnsprogstolkning i Region Sjælland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 4) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 5 - Tegnsprogstolkning - Region Hovedstaden (dog ikke Bornholms Regionskommune)
Region Hovedstaden
Rammeaftalen (delaftale 5) omfatter tegnsprogstolkning i Region Hovedstaden bortset fra Bornholms Regionskommune. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 5) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 6 - Skrivetolkning - Region Syddanmark
Region Syddanmark
Rammeaftalen (delaftale 6) omfatter skrivetolkning i Region Syddanmark. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønskede at indgå rammeaftale (delaftale 6) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 7 - Skrivetolkning - Region Midtjylland
Region Midtjylland
Rammeaftalen (delaftale 7) omfatter skrivetolkning i Region Midtjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 7) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 8 - Skrivetolkning - Region Nordjylland
Region Nordjylland
Rammeaftalen (delaftale 8) omfatter skrivetolkning i Region Nordjylland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 8) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 9 - Skrivetolkning - Region Sjælland
Region Sjælland
Rammeaftalen (delaftale 9) omfatter skrivetolkning i Region Sjælland. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver ønskede at indgå rammeaftale (delaftale 9) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Delkontrakt 10 - Skrivetolkning - Region Hovedstaden (dog ikke Bornholms Regionskommune)
Region Hovedstaden
Rammeaftalen (delaftale 10) omfatter skrivetolkning i Region Hovedstaden bortset fra Bornholms Regionskommune. Målgruppen er døve, døvblinde, døvblevne og svært hørehæmmede elever og studerende på uddannelser, der er omfattet af SPS-ordningerne, eller måtte blive omfattet heraf i løbet af aftaleperioden Ordregiver indgår rammeaftale (delaftale 10) med én hovedleverandør. Tolkebrugeren skal dog have frit leverandørvalg, hvorfor alle tolkeleverandører kan ansøge om at blive godkendt som fritvalgsleverandør i rammeaftalens løbetid.
Den anførte værdi i afsnit II.1.7) og under de enkelte delaftaler er baseret på et skøn. Skønnet er baseret på det historiske forbrug, de tilbudte priser samt under hensyntagen til fremtidige forventninger. Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Værdien kan således ændres i både op og nedadgående retning. Rammeaftalen kan forlænges i op til 4 gange 1 år.
Del IV: Procedure
Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet).
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 1 - Tegnsprogstolkning - Region Syddanmark
32362834
Islevdalvej 100 A, 1
Rødovre
2610
Danmark
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 2 - Tegnsprogstolkning - Region Midtjylland
32362834
Rødovre
2610
Danmark
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 3 - Tegnsporgstolknikng - Region Nordjylland
55280312
Oktobervej 22A
Søborg
2860
Danmark
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 4 - Tegnsprogstolkning - Region Sjælland
32362834
Islevdalvej 100 A, 1.
Rødovre
2610
Danmark
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 5 - Tegnsprogstolkning - Region Hovedstaden
32362834
Islevdalvej 100A, 1.
Rødovre
2610
Danmark
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 6 - Skrivetolkning - Region Syddanmark
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 7 - Skrivetolkning - Region Midtjylland
Randers NV
Danmark
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 8 - Skrivetolkning - Region Nordjylland
27815677
Randers NV
Danmark
NUTS-kode: DK
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 9 - Skrivetolkning - Region Sjælland
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 10 - Skrivetolkning - Region Hovedstaden
27815677
Randers NV
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk