23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 099-240788
Offentliggjort
23.05.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Rudersdal Kommune

Udbud af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune


Rudersdal Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rudersdal Kommune
29188378
Øverødvej 2
Holte
2840
Danmark
Kontaktperson: Camilla Månsson
E-mail: camma@rudersdal.dk
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2679fb99-398c-4d2c-94ef-c2f8db4386f7/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85312300
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rudersdal Kommune udbyder hermed job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere bosat i kommunen efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats (heri benævnt som vejledlende og opkvalificerende forløb) og lov om integration af udlændinge. Målet med dette udbud er, at lægge grundstenen til et samarbejde mellem kommunen og leverandøren. Et samarbejde hvor der er vilje til at finde løsninger, der skaber de bedst mulige forudsætninger for, at borgerne bliver arbejdsmarkedsparate og selvforsørgerende. Det skal udføres i tråd med Beskæftigelsesområdets strategi for beskæftigelsesindsatsen, hvor der i forhold til alle ydelsesmålgrupper er et styrket jobrettet fokus både i samtaleforløb og i den konkrete plan for den enkeltes indsats. Målet med dette udbud er at finde den leverandør, som sammen med Kommunens Jobcenter, kan hjælpe ledige borgere tilbage/ud på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80570000
85322000
79611000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Rudersdal Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rudersdal Kommune udbyder hermed job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere bosat i kommunen efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats (heri benævnt som vejledlende og opkvalificerende forløb) og lov om integration af udlændinge. Målet med dette udbud er, at lægge grundstenen til et samarbejde mellem kommunen og leverandøren. Et samarbejde hvor der er vilje til at finde løsninger, der skaber de bedst mulige forudsætninger for, at borgerne bliver arbejdsmarkedsparate og selvforsørgerende. Det skal udføres i tråd med Beskæftigelsesområdets strategi for beskæftigelsesindsatsen, hvor der i forhold til alle ydelsesmålgrupper er et styrket jobrettet fokus både i samtaleforløb og i den konkrete plan for den enkeltes indsats. Målet med dette udbud er at finde den leverandør, som sammen med Kommunens Jobcenter, kan hjælpe ledige borgere tilbage/ud på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende.

Rudersdal Kommune historiske årlige forbrug på job- og uddannelsesrettede indsatser har været på ca. 29 000 000 DKK.

Den udbudte rammeaftale træder i kraft den 1.9.2019 og ophører den 31.8.2023. Endvidere har Rudersdal Kommune en option på forlængelse i 4 x 12 måneder. Vilkårene for Rudersdal Kommunes udnyttelse af optionen fremgår af udbudsmaterialets rammeaftale.

Begge parter kan opsige rammeaftalen med 6 måneders skriftligt varsel.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet er efter light-regimet, men er blevet udbudt efter udbudsproceduren konkurrencepræget dialog.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af det bedste forhold mellem pris og kvalitet, med de angivne procentsatser (vægtning):

— Kvalitet (Tilbudsgivers løsningsforslag til cases + redegørelse for samarbejde med Rudersdal Kommune) - 55 - 75%,

— Pris (prisliste + pris på løsningsforslag til cases) - 25 - 45%.

Underkriteriet kvalitet vil således vægte mest.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 055-127872
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Begrundelse for annullering af udbud:

Rudersdal Kommune har i uge 20 gennemført de sidste dialogmøder i forbindelse med udbud under light-regimet af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune. Dialogmøderne har bragt en række ideer frem i forhold til, hvordan der kan skabes den bedst mulige ramme og konkurrence omkring den fremadrettede håndtering af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune. Nogle ideer har kunnet indskrives umiddelbart i det offentliggjorte udbudsmateriale. Der er dog også fremkommet ideer, som vurderes at have så betydelig indflydelse på indfrielsen af den udbudte aftales mål, og som er af en sådan karakter, at de ikke kan gennemføres indenfor rammen af det igangværende udbud.

For også at kunne få de under dialogmøderne fremkomne ideer med, som i mærkbar grad vil kunne løfte opnåelsesgraden af den udbudte aftales mål, ser vi os nødsaget til at annullere det igangværende udbud med henblik på at kunne indarbejde disse ideer i aftalegrundlaget, og derefter udbyde på ny.

Rudersdal Kommune har endvidere modtaget en klage, hvor der er rejst tvivl om, hvorvidt alle dele af udbudsmaterialet overholder principperne om gennemsigtighed og ligebehandling.

Der forventes nyt udbud, gennemført i rammen af light-regimet, annonceret i uge 22, 2019.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/05/2019

Send til en kollega

0.063