Fakta om udbudet
Udbyder
Rudersdal Kommune
Vindere
Rammeaftale for levering af job- og uddannelsesrettede indsatser
(02.10.2019)
Væksthuset, Den erhvervsdrivende Fond
Sundholmsvej 34, 1.sal
2300 København S
Udbud af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune
Rudersdal Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188378
Øverødvej 2
Holte
2840
Danmark
Kontaktperson: Camilla Månsson
E-mail: camma@rudersdal.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84e8e04a-f214-4d5d-976e-1e0c9a5fae6b/homepage
Del II: Genstand
Udbud af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune
Opgaven vedrører job- og uddannelsesrettede indsatser efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats (LAB) og integrationsloven (tilbud efter LAB § 32, stk. 1, nr. 2 og IL § 23a, samt LAB § 31b og IL § 23d) med virkning fra den 1.11.2019. Målet med dette udbud er, at lægge grundstenen til et samarbejde mellem kommunen og leverandøren. Et samarbejde hvor der er vilje til at finde løsninger, der skaber de bedst mulige forudsætninger for, at borgerne kommer i job/uddannelse. Det skal udføres i tråd med Beskæftigelsesområdets strategi for beskæftigelsesindsatsen, hvor der i forhold til alle ydelsesmålgrupper er et styrket jobrettet fokus både i samtaleforløb og i den konkrete plan for den enkeltes indsats. Under hele kontraktperioden skal parterne udvikle/afprøve nye metoder, tilgange mv. Opgavens indhold er nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes indledning samt afsnit 1.
Rudersdal Kommune
Der henvises til punkt ll.1.4. Ordregiver forbeholder sig retten til løbende at opdatere og ændre opgave- og procesbeskrivelsen (hvor det er muligt) beskrevet i udbudsbetingelserne. Tilbudsgiverne opfordres derfor løbende at holde sig orienteret via Ethics, link angivet i punkt l.3.
Rudersdal Kommune historiske årlige forbrug på job- og uddannelsesrettede indsatser har været på ca. 29 000 000 DKK.
Den udbudte rammeaftale træder i kraft den 1.11.2019 og ophører den 31.10.2023. Endvidere har Rudersdal Kommune en option på forlængelse i 4 x 12 måneder. Vilkårene for Rudersdal Kommunes udnyttelse af optionen fremgår af udbudsmaterialets rammeaftale.
Den anslåede værdi angivet i punkt II.1.5 er alene ud fra rammeaftalens 4-årige periode, såfremt alle optioner udnyttes vil den anslåede værdi forventeligt være ca. 232 000 000 DKK.
Begge parter kan opsige rammeaftalen med 6 måneders skriftligt varsel.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et generelt mindstekrav for deltagelse i udbuddet, at den vindende Leverandør med egen organisation og uden brug af andre enheder (underleverandører) udfører de centrale opgaver (hovedydelserne) under aftalen selv. Rudersdal Kommune betragter job- og uddannelsesafsøgende samt job- og uddannelsesformidlende forløb som de centrale opgaver (hovedydelser), som skal udføres direkte af den vindende Leverandør, mens mestringsforløb, dokumentation af arbejdsevne og funktionsevne, samt mentorindsatser kan udføres af underleverandører. Det betyder, at Ansøger om prækvalifikation ikke kan basere sig på en anden enheds uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer (tekniske og faglige formåen) vedrørende udførelsen af de centrale opgaver, da det er den vindende Leverandør selv, der skal udføre det i aftaleperioden.
Der er 7 mindstekrav til egnethed som Ansøger skal opfylde før de kan blive prækvalificeret. Ordregiver henviser til afsnit VI.2.
Som nævnt vil en stor del af denne aftale indeholde, at parterne sammen i kontraktperioden udvikler og afprøver nye og eksisterende metode, tilgange, produkter, digitale platforme mv. Nogle af løsningerne/produkterne vil være mere bekostelige at udvikle end andre. Derfor skal parterne sammen oprette en udviklingspulje, som skal finansiere sådanne udviklinger. Udviklingspuljen skal bestå af X % (parterne fastlægger dette på det første kick-off møde) af leverandørens vederlag. Såfremt der skal udvikles et produkt/løsning, som begge parter vil kunne få gavn af både i, men også udenfor samarbejdet. F. eks. at Leverandøren kan anvende denne løsning til øvrige kunder, så skal udviklingen ikke finansieres af udviklingspuljen, men derimod af Leverandøren som en del af samarbejdet. Udviklingspuljen skal således kun anvendes, hvis Rudersdal Kommune ønsker en udvikling, der er så Rudersdal-specifik, at Leverandøren ikke kan anvende det til andre kunder. For yderligere se rammeaftalens afsnit 11.
Del IV: Procedure
Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af det bedste forhold mellem pris og kvalitet, med de angivne procentsatser (vægtning):
— Kvalitet (Tilbudsgivers løsningsforslag til cases + redegørelse for samarbejde med Rudersdal Kommune) - 60%,
— Pris (prisliste) - 40%.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud med mulighed for forhandling på baggrund af Tilbudsgivers tilbud. Rudersdal Kommune forbeholde sig således ret til at forhandle, uden at dette dog indebærer en pligt hertil. For nærmere se udbudsbetingelsernes afsnit 5.5.
Udbudsprocessen indeholder en prækvalifikationsrunde, hvilket indebærer, at alene de tre (3) prækvalificerede Tilbudsgivere har ret til at afgive tilbud. Ansøgere om prækvalifikation skal opfylde nedenstående egnethedskrav:
1) Det er et mindstekrav, at Ansøger indenfor de seneste tre (3) år har haft fast kontrakt af minimum et (1) års varighed med minimum tre (3) kommuner om forløb til borgere indenfor de 2 hovedydelser (job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning) De angivne referencekommuner skal være sammenlignelige med Rudersdal Kommune, forstået således at indbyggertallet skal ligge +/- 30% af Rudersdal Kommunes indbyggertal (56 133 borgere.) Dvs. indbyggertallet skal være imellem 39 293 og 72 973;
2) Det er et mindstekrav, at Ansøger har minimum fem (5) medarbejdere (udførende personale), der besidder kompetencer (oparbejdet ved minimum 2 års erhvervserfaring) i forhold til at varetage opgaver indenfor henholdsvis job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning (de 2 hovedydelser);
3) Det er et mindstekrav, at Ansøger mindst to (2) gange indenfor de seneste tre (3) år, selvstændigt – eller i et samarbejde med kunden - har taget initiativ til udvikling af nye eller eksisterende produkter/indsatser/tilgange i relation til job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning (de 2 hovedydelser);
4) Det er et mindstekrav, at Ansøger indenfor de seneste to (2) år, har samarbejdet med virksomheder, både små (>5 ansatte), mellemstore (5-25 ansatte) og store (over 25 ansatte), omkring etablering af virksomhedsrettede forløb for borgere indenfor de 2 hovedydelser (job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning) og at der blandt disse er virksomheder tæt placeret på nuværende kunder (kommuner). Derudover er det et mindstekrav, at de virksomheder Ansøger har samarbejdet med indenfor de seneste to (2) år, befinder sig indenfor mindst to (2) forskellige hovedafdelinger af brancher med dokumenteret gode jobmuligheder. Ansøger skal anvende følgende link til at angive hovedafdelingerne af brancher (https://indberet.virk.dk/integration/ERST/Branchekode) for eksempel skrive ”Bygge- og anlægsvirksomhed”;
5) Det er et mindstekrav, at Ansøger indenfor de seneste tre (3) år, deltager/har deltaget i minimum to (2) eksterne samarbejdsrelationer (eksempelvis med uddannelsesinstitutioner, andre aktører, private virksomheder mv.) med henblik på faglig udvikling af medarbejdere, produktudvikling, videndeling, i forhold til henholdsvis job- og uddannelsesformidling samt afsøgning (de 2 hovedydelser);
6) Det er et mindstekrav, at Ansøger har en tilstrækkelig stabil og fast tilknyttet medarbejderstab, herunder freelancer som har været fast tilknyttet Ansøger, ift. at levere ydelser indenfor job- og uddannelsesformidling samt afsøgning (de 2 hovedydelser). Der må derfor ikke have været udskiftet (har været afgang af medarbejdere) mere end 40% af medarbejderstaben hen over de sidste tre (3) år (2016+2017+2018);
7) Det er et mindstekrav at Ansøger har en samlet årsomsætning ift. ydelser der er omfattet af dette udbud (efter LAB § 32, stk. 1, nr. 2 og § 31b samt IL § 23a og § 23d) på 29 000 000 DKK i hver af de seneste 2 regnskabsår (2017 og 2018). Der må ikke være et forbehold fra ekstern revisor for virksomhedens fortsatte drift eller forbehold for regnskabsaflæggelsen, der strider mod gældende danske regnskabsregler el.lign.
Ansøger skal i forbindelse med ansøgningen fremsende en tro- og loveerklæring om at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde.
Såfemt der er mere end 3 egnede tilbudsgivere vil Ordregiver foretage udvælgelse på baggrund af de oplistede kriterier nævnt i udbudsbetingelsernes afsnit 4.5.
Leverandøren skal overholde arbejdsklausulen, se rammeaftalens afsnit 22.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk