23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 108-263865
Offentliggjort
06.06.2019
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Rudersdal Kommune

Vindere

Rammeaftale for levering af job- og uddannelsesrettede indsatser

(02.10.2019)
Væksthuset, Den erhvervsdrivende Fond
Sundholmsvej 34, 1.sal
2300 København S

Udbud af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune


Rudersdal Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rudersdal Kommune
29188378
Øverødvej 2
Holte
2840
Danmark
Kontaktperson: Camilla Månsson
E-mail: camma@rudersdal.dk
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84e8e04a-f214-4d5d-976e-1e0c9a5fae6b/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84e8e04a-f214-4d5d-976e-1e0c9a5fae6b/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84e8e04a-f214-4d5d-976e-1e0c9a5fae6b/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84e8e04a-f214-4d5d-976e-1e0c9a5fae6b/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af job- og uddannelsesrettede indsatser til ledige borgere i Rudersdal Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85312300
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgaven vedrører job- og uddannelsesrettede indsatser efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats (LAB) og integrationsloven (tilbud efter LAB § 32, stk. 1, nr. 2 og IL § 23a, samt LAB § 31b og IL § 23d) med virkning fra den 1.11.2019. Målet med dette udbud er, at lægge grundstenen til et samarbejde mellem kommunen og leverandøren. Et samarbejde hvor der er vilje til at finde løsninger, der skaber de bedst mulige forudsætninger for, at borgerne kommer i job/uddannelse. Det skal udføres i tråd med Beskæftigelsesområdets strategi for beskæftigelsesindsatsen, hvor der i forhold til alle ydelsesmålgrupper er et styrket jobrettet fokus både i samtaleforløb og i den konkrete plan for den enkeltes indsats. Under hele kontraktperioden skal parterne udvikle/afprøve nye metoder, tilgange mv. Opgavens indhold er nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes indledning samt afsnit 1.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 116 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80570000
85322000
79611000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Rudersdal Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til punkt ll.1.4. Ordregiver forbeholder sig retten til løbende at opdatere og ændre opgave- og procesbeskrivelsen (hvor det er muligt) beskrevet i udbudsbetingelserne. Tilbudsgiverne opfordres derfor løbende at holde sig orienteret via Ethics, link angivet i punkt l.3.

Rudersdal Kommune historiske årlige forbrug på job- og uddannelsesrettede indsatser har været på ca. 29 000 000 DKK.

Den udbudte rammeaftale træder i kraft den 1.11.2019 og ophører den 31.10.2023. Endvidere har Rudersdal Kommune en option på forlængelse i 4 x 12 måneder. Vilkårene for Rudersdal Kommunes udnyttelse af optionen fremgår af udbudsmaterialets rammeaftale.

Den anslåede værdi angivet i punkt II.1.5 er alene ud fra rammeaftalens 4-årige periode, såfremt alle optioner udnyttes vil den anslåede værdi forventeligt være ca. 232 000 000 DKK.

Begge parter kan opsige rammeaftalen med 6 måneders skriftligt varsel.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/11/2019
Slut: 31/10/2023
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Det er et generelt mindstekrav for deltagelse i udbuddet, at den vindende Leverandør med egen organisation og uden brug af andre enheder (underleverandører) udfører de centrale opgaver (hovedydelserne) under aftalen selv. Rudersdal Kommune betragter job- og uddannelsesafsøgende samt job- og uddannelsesformidlende forløb som de centrale opgaver (hovedydelser), som skal udføres direkte af den vindende Leverandør, mens mestringsforløb, dokumentation af arbejdsevne og funktionsevne, samt mentorindsatser kan udføres af underleverandører. Det betyder, at Ansøger om prækvalifikation ikke kan basere sig på en anden enheds uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer (tekniske og faglige formåen) vedrørende udførelsen af de centrale opgaver, da det er den vindende Leverandør selv, der skal udføre det i aftaleperioden.

Der er 7 mindstekrav til egnethed som Ansøger skal opfylde før de kan blive prækvalificeret. Ordregiver henviser til afsnit VI.2.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Som nævnt vil en stor del af denne aftale indeholde, at parterne sammen i kontraktperioden udvikler og afprøver nye og eksisterende metode, tilgange, produkter, digitale platforme mv. Nogle af løsningerne/produkterne vil være mere bekostelige at udvikle end andre. Derfor skal parterne sammen oprette en udviklingspulje, som skal finansiere sådanne udviklinger. Udviklingspuljen skal bestå af X % (parterne fastlægger dette på det første kick-off møde) af leverandørens vederlag. Såfremt der skal udvikles et produkt/løsning, som begge parter vil kunne få gavn af både i, men også udenfor samarbejdet. F. eks. at Leverandøren kan anvende denne løsning til øvrige kunder, så skal udviklingen ikke finansieres af udviklingspuljen, men derimod af Leverandøren som en del af samarbejdet. Udviklingspuljen skal således kun anvendes, hvis Rudersdal Kommune ønsker en udvikling, der er så Rudersdal-specifik, at Leverandøren ikke kan anvende det til andre kunder. For yderligere se rammeaftalens afsnit 11.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
Oplysninger om nationale udbud er tilgængelig på: www.ethics.dk
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af det bedste forhold mellem pris og kvalitet, med de angivne procentsatser (vægtning):

— Kvalitet (Tilbudsgivers løsningsforslag til cases + redegørelse for samarbejde med Rudersdal Kommune) - 60%,

— Pris (prisliste) - 40%.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 02/07/2019
Tidspunkt: 08:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud med mulighed for forhandling på baggrund af Tilbudsgivers tilbud. Rudersdal Kommune forbeholde sig således ret til at forhandle, uden at dette dog indebærer en pligt hertil. For nærmere se udbudsbetingelsernes afsnit 5.5.

Udbudsprocessen indeholder en prækvalifikationsrunde, hvilket indebærer, at alene de tre (3) prækvalificerede Tilbudsgivere har ret til at afgive tilbud. Ansøgere om prækvalifikation skal opfylde nedenstående egnethedskrav:

1) Det er et mindstekrav, at Ansøger indenfor de seneste tre (3) år har haft fast kontrakt af minimum et (1) års varighed med minimum tre (3) kommuner om forløb til borgere indenfor de 2 hovedydelser (job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning) De angivne referencekommuner skal være sammenlignelige med Rudersdal Kommune, forstået således at indbyggertallet skal ligge +/- 30% af Rudersdal Kommunes indbyggertal (56 133 borgere.) Dvs. indbyggertallet skal være imellem 39 293 og 72 973;

2) Det er et mindstekrav, at Ansøger har minimum fem (5) medarbejdere (udførende personale), der besidder kompetencer (oparbejdet ved minimum 2 års erhvervserfaring) i forhold til at varetage opgaver indenfor henholdsvis job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning (de 2 hovedydelser);

3) Det er et mindstekrav, at Ansøger mindst to (2) gange indenfor de seneste tre (3) år, selvstændigt – eller i et samarbejde med kunden - har taget initiativ til udvikling af nye eller eksisterende produkter/indsatser/tilgange i relation til job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning (de 2 hovedydelser);

4) Det er et mindstekrav, at Ansøger indenfor de seneste to (2) år, har samarbejdet med virksomheder, både små (>5 ansatte), mellemstore (5-25 ansatte) og store (over 25 ansatte), omkring etablering af virksomhedsrettede forløb for borgere indenfor de 2 hovedydelser (job- og uddannelsesformidling samt -afsøgning) og at der blandt disse er virksomheder tæt placeret på nuværende kunder (kommuner). Derudover er det et mindstekrav, at de virksomheder Ansøger har samarbejdet med indenfor de seneste to (2) år, befinder sig indenfor mindst to (2) forskellige hovedafdelinger af brancher med dokumenteret gode jobmuligheder. Ansøger skal anvende følgende link til at angive hovedafdelingerne af brancher (https://indberet.virk.dk/integration/ERST/Branchekode) for eksempel skrive ”Bygge- og anlægsvirksomhed”;

5) Det er et mindstekrav, at Ansøger indenfor de seneste tre (3) år, deltager/har deltaget i minimum to (2) eksterne samarbejdsrelationer (eksempelvis med uddannelsesinstitutioner, andre aktører, private virksomheder mv.) med henblik på faglig udvikling af medarbejdere, produktudvikling, videndeling, i forhold til henholdsvis job- og uddannelsesformidling samt afsøgning (de 2 hovedydelser);

6) Det er et mindstekrav, at Ansøger har en tilstrækkelig stabil og fast tilknyttet medarbejderstab, herunder freelancer som har været fast tilknyttet Ansøger, ift. at levere ydelser indenfor job- og uddannelsesformidling samt afsøgning (de 2 hovedydelser). Der må derfor ikke have været udskiftet (har været afgang af medarbejdere) mere end 40% af medarbejderstaben hen over de sidste tre (3) år (2016+2017+2018);

7) Det er et mindstekrav at Ansøger har en samlet årsomsætning ift. ydelser der er omfattet af dette udbud (efter LAB § 32, stk. 1, nr. 2 og § 31b samt IL § 23a og § 23d) på 29 000 000 DKK i hver af de seneste 2 regnskabsår (2017 og 2018). Der må ikke være et forbehold fra ekstern revisor for virksomhedens fortsatte drift eller forbehold for regnskabsaflæggelsen, der strider mod gældende danske regnskabsregler el.lign.

Ansøger skal i forbindelse med ansøgningen fremsende en tro- og loveerklæring om at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde.

Såfemt der er mere end 3 egnede tilbudsgivere vil Ordregiver foretage udvælgelse på baggrund af de oplistede kriterier nævnt i udbudsbetingelsernes afsnit 4.5.

Leverandøren skal overholde arbejdsklausulen, se rammeaftalens afsnit 22.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/06/2019

Send til en kollega

0.047