23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 130-318574
Offentliggjort
09.07.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Fællesregionalt udbud på Infusions- og transfusionsartikler


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Rasmus Jensen
Telefon: +45 24859240
E-mail: r.birkeholm@rn.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Jesper Damgaard Schwartzbach
Telefon: +45 93566051
E-mail: Jeds@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Marie.Rasmussen@stab.rm.dk
Telefon: +45 24995771
E-mail: Marie.Rasmussen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rm.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245332&B=REGIONNORD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245332&B=REGIONNORD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Fællesregionalt udbud på Infusions- og transfusionsartikler

Sagsnr.: U050052rbj19
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33194000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Fællesregionalt udbud af artikler til infusions- og transfusoinsbehandlinger, herunder produkter til både antibiotika- og cytostatikabehandling, samt sæt til blodtransfusioner.

Udbuddet gennemføres for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region

Syddanmark. Region Nordjylland er tovholder for selve udbudsproceduren.

Region Syddanmark deltager på option.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Infusionssæt m/fastmonterede infusionsgrene t/antibiotika

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Infusionssæt m/fastmonterede infusionsgrene t/antibiotika

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Infusionssæt u/fastmonterede infusionsgrene t/cytostatika samt antibiotika

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Infusionssæt u/fastmonterede infusionsgrene t/cytostatika samt antibiotika.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Infusionssæt med trevejshane og luftventil

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Infusionssæt med trevejshane og luftventil.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Infusionssæt med luftventil, PVC fri

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Infusionssæt med luftventil, PVC fri.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Transfusionssæt

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Transfusionssæt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udluftningskanyle m/bakterietæt ventil

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udluftningskanyle m/bakterietæt ventil.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Prop lukke t/sprøjter og infusionssæt (Kombi)

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Prop lukke t/sprøjter og infusionssæt (Kombi).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Beskyttelsesprop t/3-vejshane og infusionssæt

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Beskyttelsesprop t/3-vejshane og infusionssæt.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Ensretterventil med prop

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ensretterventil med prop.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Forlængerslanger med nålefri membran

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forlængerslanger med nålefri membran.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Infusionssæt TIVA dobbelt

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Infusionssæt TIVA dobbelt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Infusionssæt TIVA

Delkontraktnr.: 12
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330
33194100
33194120
33194210
33194220
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Infusionssæt TIVA.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Midtjylland deltager i udbuddet på option. Region Midtjylland har således mulighed for at tiltræde kontrakten i op til et halvt år efter oprindelig kontraktstart. Region Syddanmark skal således benytte optionen inden d. 1.5.2020.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af betingelser: Det bemærkes, at de udelukkelsesgrunde, som finder anvendelse i nærværende udbud, er de grunde, der nævnes i ESPD del III. Såfremt Tilbudsgiver svarer "ja" til et eller flere punkter i ESPD del III, er Tilbudsgiver således omfattet af en udelukkelsesgrund, og tilbuddet vil derfor som udgangspunkt ikke komme i betragtning.

Dog bemærkes, at en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000 DKK eller derover.

De obligatoriske udelukkelsesgrunde omfatter eksempelvis de tilfælde, hvor Tilbudsgiver har endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller handlinger med forbindelse til terror, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, samt børnearbejde og andre former for menneskehandel. Det samme gælder, hvis en person, der er medlem af Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter, eller hvis en person med beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter. Disse udelukkelsesgrunde gælder i 4 år fra datoen for dommen eller bødeforlægget.

Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene, men har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiver til trods herfor er pålidelig, jf. Udbudslovens § 138, vil tilbuddet dog alligevel blive taget i betragtning.

Der henvises herudover til Udbudslovens bestemmelser (i § § 135-137) for den endelige og fuldstændige ordlyd af de bestemmelser, der ligger til grund for de udelukkelsesgrunde, der er angivet i ESPD. De frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 er alene gældende i det omfang, dette fremgår af ESPD.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/08/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 30/08/2019
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Det er ikke muligt at være tilstede ved åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille opklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav, kontraktvilkår eller udbudsmaterialet i øvrigt.

Såfremt tilbudsgiver finder, at der er væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres tilbudsgiver til — hurtigst muligt — at gøre Ordregiver opmærksom herpå, og Ordregiver vil i så fald overveje at ændre det pågældende forhold, såfremt det er muligt inden for de udbudsretlige rammer.

Udkast til Kontrakt, som er en del af udbudsmaterialet, vil være gældende for de udbudte ydelser og vil regulere det efterfølgende kontraktforhold mellem Ordregiver og den vindende tilbudsgiver. Tilbudsgiver opfordres derfor til at gennemlæse kontrakten nøje og til at stille spørgsmål, såfremt tilbudsgiver finder anledning hertil.

Ordregiver ser gerne, at spørgsmål opstilles på listeform med angivelse af det sted i udbudsmaterialet, som spørgsmålet vedrører.

Spørgsmål sendes til Ordregiver via »tilbudsgiver spørgsmål og svar« i CTM, jf. pkt.2.

Spørgsmål, der er Ordregiver i hænde inden den i tidsplanen anførte frist for spørgsmål til udbuds-materialet, jf. pkt. 4, vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, kan alene forventes at blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare spørgsmålene senest 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan ikke forventes at ville blive besvaret.

Bemærk følgende: Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre yderligere oplysninger senere end 6 dage før tilbudsfristen, vil tilbudsfristen blive forlænget.

Alle spørgsmål vil sammen med svarene på disse i overensstemmelse med fristerne i tidsplanen, jf. pkt. 4, blive offentliggjort i anonymiseret form via CTM. Dette vil så vidt muligt ske løbende. Herefter indgår spørgsmål og svar som en del af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver opfordres således til at holde sig orienteret om dette udbud i CTM.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;

2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/07/2019

Send til en kollega

0.082