23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 184-447309
Offentliggjort
24.09.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Fællesudbud Sjælland v/Greve Kommune

Vindere

Sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler

(13.12.2019)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa

Opdateringer

Rettelse
(16.10.2019)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 22-10-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 22-10-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30

Rettelse
(23.10.2019)

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30
Læses:
Dato: 31-10-2019
Time: 12:00

IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30
Læses:
Dato: 31-10-2019
Time: 12:00

Sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler


Fællesudbud Sjælland v/Greve Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Fællesudbud Sjælland v/Greve Kommune
44023911
Rådhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Johnny Stahl Hansen
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/113056864.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.greve.dk/

I.1) Navn og adresser
Faxe Kommune
29188475
Frederiksgade 9
Haslev
4690
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.faxekommune.dk

I.1) Navn og adresser
Greve Kommune
Rådhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk

I.1) Navn og adresser
Guldborgsund Kommune
Parkvej 37
Nykøbing F.
4800
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.guldborgsund.dk

I.1) Navn og adresser
Holbæk Kommune
Kanalstræde 2
Holbæk
4300
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.holbaek.dk

I.1) Navn og adresser
Kalundborg Kommune
Holbækvej 141B
Kalundborg
4400
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.kalundborg.dk

I.1) Navn og adresser
Køge Kommune
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk

I.1) Navn og adresser
Lejre Kommune
Møllebjergvej 4
Hvalsø
4330
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.lejre.dk

I.1) Navn og adresser
Næstved Kommune
Rådmandshaven 20
Næstved
4700
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.naestved.dk

I.1) Navn og adresser
Odsherred Kommune
Nyvej 22
Højby
4573
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.odsherred.dk

I.1) Navn og adresser
Roskilde Kommune
Rådhusbuen 1
Roskilde
4000
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.roskilde.dk

I.1) Navn og adresser
Ringsted Kommune
Skt. Bendtsgade 1
Ringsted
4100
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ringsted.dk

I.1) Navn og adresser
Slagelse Kommune
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.slagelse.dk

I.1) Navn og adresser
Sorø Kommune
Rådhusvej 8
Sorø
4180
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.soroe.dk

I.1) Navn og adresser
Vordingborg Kommune
Valdemarsgade 43
Vordingborg
4760
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.vordingborg.dk

I.1) Navn og adresser
Stevns Kommune
Rådhuspladsen 4
Store Heddinge
4660
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://stevns.dk/

I.1) Navn og adresser
Solrød Kommune
Solrød Center 1
Solrød Strand
2680
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.solrod.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/113056864.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/113056864.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33140000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

På vegne af Fællesudbud Sjælland (FUS) inviterer Greve Kommune hermed interesserede tilbudsgivere til at byde på Fællesudbud Sjællands (FUS) udbud af sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler.

FUS er en indkøbscentral, der består af 16 kommuner, der i samarbejde gennemfører fælles udbud og skaber fælles rammer for indkøb. FUS-samarbejdet repræsenterer i alt ca. 761 000 borgere.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 112 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18424300
33100000
33141000
33141100
33141110
33141112
33141113
33141114
33141116
33141119
33141120
33141123
33141124
33141220
33141310
33141411
33141420
33190000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler til samtlige ordregivers enheder og institutioner.

For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten og generelle krav.

Udbuddet gennemføres som et samlet udbud for samtlige 16 kommuner.

De omfattede kommuner er:

— Faxe

— Greve

— Guldborgsund

— Holbæk

— Kalundborg

— Køge

— Lejre

— Næstved

— Odsherred

— Ringsted

— Roskilde

— Slagelse

— Solrød

— Sorø

— Stevns

— Vordingborg

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 112 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.

Dette besvares i Mercell.

Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.

Tilbudsgiver skal tilbyde mindst 95% af varelinjerne i tilbudslisten, der opfylder de produktspecifikke krav.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

I. Tilbudsgivers egenkapital for de seneste 3 disponible regnskabsår.

II. Tilbudsgivers soliditetsgrad ((egenkapital x 100) / (samlede aktiver)).

III. Tilbudsgivers årlige omsætning inden for det aktivitetsområde, rammeaftalen vedrører.

IV. Tilbudsgiver har tegnet erhvervs- og produktansvarsforsikring med.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Ad I: Mindst 5 000 000 DKK ekskl. moms pr. år,

- Ad II: Minimum 25% for de seneste 3 disponible regnskabsår,

- Ad III: Mindst 10 000 000 DKK ekskl. moms,

- Ad IV: Dækningssummer påminimum 10 000 000 DKK for personskade, og minimum 5 000 000 DKK for tingskade.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

V. Tilbudsgiver skal oplyse minimum 1 eller flere referencer på de rammeaftaler om levering af sårpleje- og sygeplejeartikler, der er udført i løbet af de seneste 3 år, med angivelse af den offentlige eller private modtager.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Referencerne skal hver især have en årlig omsætningsværdi på mindst 5 000 000 DKK.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion
Yderligere oplysninger om elektronisk auktion:

Efter vurderingen af de modtagne tilbud afholdes en elektronisk auktion, hvor de tilbudsgivere, hvis tilbud er vurderet som antagelige opfordres til at deltage. Den elektroniske auktion indledes tidligst 2 hverdage efter afsendelsen af opfordringen til at deltage i e-auktionen.

IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/10/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 22/10/2019
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Hvis ordregivers udbud indbringes for Klagenævnet for Udbud eller domstolene og Klagenævnet eller domstolene annullerer ordregivers beslutning om at tildele leverandøren aftalen, erklærer aftalen for "uden virkning", anser en ændring af aftalen for en ændring af grundlæggende elementer, der ville have krævet en ny udbudsbekendtgørelse eller i øvrigt pålægger ordregiver at bringe aftalen til ophør, kan aftalen i hele aftaleperioden opsiges helt eller delvist af ordregiver med 30 dages varsel til den 1. i en måned, jf. udbudslovens § 185, stk. 2 og lov om Klagenævnet for Udbud, § § 16-19. Uanset tidspunktet for opsigelse kan leverandøren ikke kræve erstatning som følge af opsigelsen.

Ordregiveren kan i medfør af udbudslovens § 185, stk. 1, nr. 1 bringe en kontrakt eller rammeaftale til ophør, når kontrakten eller rammeaftalen har været genstand for en ændring af grundlæggende elementer, der ville have krævet en ny udbudsprocedure, jf. § 178. Ordregiver kan i dette tilfælde bringe kontrakten/rammeaftalen til ophør med 30 dages varsel til den 1. i en måned.

Ordregiveren kan i medfør af udbudslovens § 185, stk. 1, nr. 2 og 3 bringe en kontrakt eller rammeaftale til ophør, når leverandøren var omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § § 135-137 på tidspunktet for tildelingen af kontrakten, hvorefter leverandøren skulle have været udelukket fra udbudsproceduren, eller kontrakten eller rammeaftalen ikke skulle have været tildelt leverandøren på grund af en alvorlig overtrædelse af forpligtelserne i henhold til traktaterne og direktivet, der er fastslået af EU-Domstolen i forbindelse med en procedure efter artikel 258 i traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde. Ordregiver kan i dette tilfælde bringe kontrakten/rammeaftalen til ophør straks.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/09/2019

Send til en kollega

0.064