Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fællesudbud Sjælland v/Greve Kommune
Vindere
Sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler
(13.12.2019)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 22-10-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 22-10-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30
Læses:
Dato: 31-10-2019
Time: 12:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 25-10-2019
Time: 15:30
Læses:
Dato: 31-10-2019
Time: 12:00
Sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler
Fællesudbud Sjælland v/Greve Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
44023911
Rådhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Johnny Stahl Hansen
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/113056864.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.greve.dk/
29188475
Frederiksgade 9
Haslev
4690
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.faxekommune.dk
Rådhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk
Parkvej 37
Nykøbing F.
4800
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.guldborgsund.dk
Kanalstræde 2
Holbæk
4300
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.holbaek.dk
Holbækvej 141B
Kalundborg
4400
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kalundborg.dk
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Møllebjergvej 4
Hvalsø
4330
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.lejre.dk
Rådmandshaven 20
Næstved
4700
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naestved.dk
Nyvej 22
Højby
4573
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.odsherred.dk
Rådhusbuen 1
Roskilde
4000
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.roskilde.dk
Skt. Bendtsgade 1
Ringsted
4100
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ringsted.dk
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.slagelse.dk
Rådhusvej 8
Sorø
4180
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.soroe.dk
Valdemarsgade 43
Vordingborg
4760
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vordingborg.dk
Rådhuspladsen 4
Store Heddinge
4660
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://stevns.dk/
Solrød Center 1
Solrød Strand
2680
Danmark
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.solrod.dk
Del II: Genstand
Sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler
På vegne af Fællesudbud Sjælland (FUS) inviterer Greve Kommune hermed interesserede tilbudsgivere til at byde på Fællesudbud Sjællands (FUS) udbud af sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler.
FUS er en indkøbscentral, der består af 16 kommuner, der i samarbejde gennemfører fælles udbud og skaber fælles rammer for indkøb. FUS-samarbejdet repræsenterer i alt ca. 761 000 borgere.
Udbuddet vedrører indkøb af sårplejeprodukter og generelle sygeplejeartikler til samtlige ordregivers enheder og institutioner.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten og generelle krav.
Udbuddet gennemføres som et samlet udbud for samtlige 16 kommuner.
De omfattede kommuner er:
— Faxe
— Greve
— Guldborgsund
— Holbæk
— Kalundborg
— Køge
— Lejre
— Næstved
— Odsherred
— Ringsted
— Roskilde
— Slagelse
— Solrød
— Sorø
— Stevns
— Vordingborg
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Dette besvares i Mercell.
Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal tilbyde mindst 95% af varelinjerne i tilbudslisten, der opfylder de produktspecifikke krav.
I. Tilbudsgivers egenkapital for de seneste 3 disponible regnskabsår.
II. Tilbudsgivers soliditetsgrad ((egenkapital x 100) / (samlede aktiver)).
III. Tilbudsgivers årlige omsætning inden for det aktivitetsområde, rammeaftalen vedrører.
IV. Tilbudsgiver har tegnet erhvervs- og produktansvarsforsikring med.
- Ad I: Mindst 5 000 000 DKK ekskl. moms pr. år,
- Ad II: Minimum 25% for de seneste 3 disponible regnskabsår,
- Ad III: Mindst 10 000 000 DKK ekskl. moms,
- Ad IV: Dækningssummer påminimum 10 000 000 DKK for personskade, og minimum 5 000 000 DKK for tingskade.
V. Tilbudsgiver skal oplyse minimum 1 eller flere referencer på de rammeaftaler om levering af sårpleje- og sygeplejeartikler, der er udført i løbet af de seneste 3 år, med angivelse af den offentlige eller private modtager.
Referencerne skal hver især have en årlig omsætningsværdi på mindst 5 000 000 DKK.
Del IV: Procedure
Efter vurderingen af de modtagne tilbud afholdes en elektronisk auktion, hvor de tilbudsgivere, hvis tilbud er vurderet som antagelige opfordres til at deltage. Den elektroniske auktion indledes tidligst 2 hverdage efter afsendelsen af opfordringen til at deltage i e-auktionen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Hvis ordregivers udbud indbringes for Klagenævnet for Udbud eller domstolene og Klagenævnet eller domstolene annullerer ordregivers beslutning om at tildele leverandøren aftalen, erklærer aftalen for "uden virkning", anser en ændring af aftalen for en ændring af grundlæggende elementer, der ville have krævet en ny udbudsbekendtgørelse eller i øvrigt pålægger ordregiver at bringe aftalen til ophør, kan aftalen i hele aftaleperioden opsiges helt eller delvist af ordregiver med 30 dages varsel til den 1. i en måned, jf. udbudslovens § 185, stk. 2 og lov om Klagenævnet for Udbud, § § 16-19. Uanset tidspunktet for opsigelse kan leverandøren ikke kræve erstatning som følge af opsigelsen.
Ordregiveren kan i medfør af udbudslovens § 185, stk. 1, nr. 1 bringe en kontrakt eller rammeaftale til ophør, når kontrakten eller rammeaftalen har været genstand for en ændring af grundlæggende elementer, der ville have krævet en ny udbudsprocedure, jf. § 178. Ordregiver kan i dette tilfælde bringe kontrakten/rammeaftalen til ophør med 30 dages varsel til den 1. i en måned.
Ordregiveren kan i medfør af udbudslovens § 185, stk. 1, nr. 2 og 3 bringe en kontrakt eller rammeaftale til ophør, når leverandøren var omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § § 135-137 på tidspunktet for tildelingen af kontrakten, hvorefter leverandøren skulle have været udelukket fra udbudsproceduren, eller kontrakten eller rammeaftalen ikke skulle have været tildelt leverandøren på grund af en alvorlig overtrædelse af forpligtelserne i henhold til traktaterne og direktivet, der er fastslået af EU-Domstolen i forbindelse med en procedure efter artikel 258 i traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde. Ordregiver kan i dette tilfælde bringe kontrakten/rammeaftalen til ophør straks.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk