23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 213-522408
Offentliggjort
05.11.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark

Udbud af knoglecement og uniknæalloplastikker


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Stine Cheng
E-mail: Stine.Westerboe.Cheng@rsyd.dk
Telefon: +45 24626201

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af knoglecement og uniknæalloplastikker

Sagsnr.: 18/47419
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33183100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

De udbudte rammekontrakter vedrører indkøb af knoglecement og knæalloplastikker til sygehusene i Region Syddanmark. Indkøbet omfatter køb af knoglecement, implantater samt tilhørende instrumentarier, service og uddannelse af personalet.

Omfang og volumen af de 3 udbudte rammeaftaler er udførligt beskrevet i udbudsmaterialet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 32 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Primære mediale unikompartmentale knæalloplastikker (UKA)

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af primære mediale unikompartmentale knæalloplastikker med tilhørende instrumentarier til Sygehus Sønderjylland og OUH. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice.

Forventet antal patienter pr. år: 200-240.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Medicinsk funktion / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

På delkontrakt 1 indgås der kontrakt med 2 leverandører.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Knoglecement i lukket blandesystem til knæ-, hofte- og skulderalloplastikker

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
33140000
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af knoglecement i lukket blandesystem til knæ-, hofte- og skulderalloplastikker med tilhørende cementpistoler og pedaler til udsug.

Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i produkter og tilbehør samt implementeringsservice.

Forventet antal patienter pr. år: 2 985-3 005.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Medicinsk funktion / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Revisionsstuds.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

På delkontrakt 2 indgås der kontrakt med 2 leverandører.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Knoglecement til åbent blandesystem til knæ-, hofte- og skulderalloplastikker

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
33140000
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af knoglecement til åbent blandesystem til knæ-, hofte- og skulderalloplastikker.

Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i produkter samt implementeringsservice.

Forventet antal patienter pr. år: N/A.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Medicinsk Funktion / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

På delkontrakt 3 indgås der kontrakt med 2 leverandører.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 071-167450
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Primære mediale unikompartmentale knæalloplastikker (UKA)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
11/09/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Zimmer Biomet Denmark ApS
By: Albertslund
NUTS-kode: DK
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Innosurge A/S
By: Randers
NUTS-kode: DK
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Innosurge Hips & Knees ApS
By: Randers
NUTS-kode: DK
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 13 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Knoglecement i lukket blandesystem til knæ-, hofte- og skulderalloplastikker

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
11/09/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Zimmer Biomet Denmark ApS
By: Albertslund
NUTS-kode: DK
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Heraeus Medical GmbH
By: Wehrheim
NUTS-kode: DE
Land: Tyskland
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 19 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Annulleret

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal i ESPD angive de oplysninger om tilbudsgiveren, der efterspørges i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6.

Bemærk at tilbudsgiver i ESPD bl.a. skal afgive oplysninger vedr. obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver skal i ESPD således erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 135, stk. 1 og 3.

Tilbudsgiver udelukkes fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver i henhold til § 135 ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, eller børnearbejde og andre former for menneskehandel.

Ordregiver skal endvidere udelukke en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Ordregiver kan dog under særlige betingelser undlade at udelukke i denne situation.

Tilsvarende skal ordregiver i henhold til § 136 bl.a. udelukke en tilbudsgiver, når ordregiver kan påvise, en interessekonflikt i forhold til udbuddet, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, en konkurrencefordrejning som følge af en forudgående inddragelse af tilbudsgiver, herunder som rådgiver i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, eller at tilbudsgiver i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger mv.

Tilbudsgiver udelukkes endvidere fra udbudsprocessen, såfremt tilbudsgiver i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6 og udbudslovens § 137 er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde:

1) Tilsidesættelse af gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område mv. i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1;

2) Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs. En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver, der administreres af en kurator eller Erhvervsvirksomheden er indstillet i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2;

3) Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3;

4) Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4;

5) Ophævelse eller lignende sanktion i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eusupply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.

Tilbud skal affattes på dansk. Eventuelle bilag omfattende produktdatablade, operationsvejledninger, sortimentsoversigter, tekniske specifikationer, brochuremateriale eller lignende må dog gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk.

Dokumentation, som kun den vindende tilbudsgiver skal fremsende i henhold til pkt. 6.5, kan fremsendes på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk, idet tilbudsgiver dog efterfølgende - tilbudsgivers regning - skal oversætte dokumentationen til dansk, såfremt ordregiver finder, at dette er nødvendigt.

Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/11/2019

Send til en kollega

0.062