Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Viborg Kommune
Vindere
Delaftale 3 - Elkørestol, primært til indendørs brug (Klasse A, B)
(08.06.2020)
TA Service A/S
Centervej Syd 2
4733 Tappernøje
Delaftale 2 - Aktiv kørestol, krydsramme
(08.06.2020)
Etac A/S
Egeskovvej 12
8700 Horsens
Delaftale 8 - Tryksårsforbyggende pude - min. tryksårskategori 3
(08.06.2020)
Invacare A/S
Søndre Ringvej 37
2605 Brøndby
Delaftale 7 - Tryksårsforbyggende pude - Standard høj
(08.06.2020)
OneMed A/S
P.O.Pedersens Vej 16
8200 Århus N
Delaftale 1 - Kørestol hjælpemanøvreret komfort
(08.06.2020)
Invacare A/S
Søndre Ringvej 37
2605 Brøndby
Delaftale 6 - Tryksårsforbyggende pude - Standard lav
(08.06.2020)
Permobil Danmark A/S
Hørskætten 18
2630 Taastrup
Opdateringer
II.2.6
Placering af det tekst, der skal ændres:Værdi eksklusive moms
I stedet for:
Værdi eksklusive moms:
70 000
Læses:
Værdi eksklusive moms:
150 000
II.2.6
I stedet for:
Værdi eksklusive moms:
1 600 000
Læses:
Værdi eksklusive moms:
500 000
II.2.6
I stedet for:
Værdi eksklusive moms:
500 000
Læses:
Værdi eksklusive moms:
200 000
II.1.5
Placering af det tekst, der skal ændres:Anslået kontraktsværdi
I stedet for:
6 600 000
Læses:
26 400 000
EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb
Viborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189846
Postadresse: Prinsens Alle 5
By: Viborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Husum Mikkelsen
E-mail: ahmi@viborg.dk
Telefon: +45 21729638
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/116328033.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://viborg.dk/
By: Hinnerup
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: indkoeb@favrskov.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.favrskov.dk
By: Hadsund
NUTS-kode: DK05
Land: Danmark
E-mail: indkob@mariagerfjord.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mariagerfjord.dk/udbud
By: Støvring
NUTS-kode: DK05
Land: Danmark
E-mail: indk@rebild.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rebild-dk/udbud
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: indkobsteamdist@skanderborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skanderborg.dk/udbud
By: Skive
NUTS-kode: DK04
Land: Danmark
E-mail: indkob@skivekommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skive.dk/udbud
By: Ebeltoft
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: indkob@syddjurs.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.syddjurs.dk/udbud
By: Grenaa
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: indkoeb@norddjurs.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordjurs.dk
By: Viborg
NUTS-kode: DK04
Land: Danmark
E-mail: indkoeb@viborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
Del II: Genstand
EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb
EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb fordelt på 9 delaftaler.
Delaftale 1 - Kørestol hjælpemanøvreret komfort
Kørestol hjælpemanøvreret komfort jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 2 - Aktiv kørestol, krydsramme
Aktiv kørestol, krydsramme jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 3 - Elkørestol, primært til indendørs brug (Klasse A, B)
Elkørestole, primært til indendørs brug (Klasse A, B), jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 4 - Centerdrevet elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B)
Centerdrevet elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B), jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 5 - Forhjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B)
Forhjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B), jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 6 - Tryksårsforbyggende pude - Standard lav
Tryksårsforbyggende pude - Standard lav, jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 7 - Tryksårsforbyggende pude - Standard høj
Tryksårsforbyggende pude - Standard høj, jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 8 - Tryksårsforbyggende pude - min. tryksårskategori 3
Tryksårsforbyggende pude - min. tryksårskategori 3, jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Delaftale 9 - Tryksårsforbyggende puder - Tryksårskategori 4 - 4 kamre
Tryksårsforbyggende puder - Tryksårskategori 4 - 4 kamre, jf. kravspecifikation og tilbudsliste, som findes under "EU-udbud på levering af kørestole (manuelle og elektriske) og puder til Jysk fællesindkøb".
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Rammeaftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
De enkelte deltagende kommuner kan benytte optionen individuelt, uden at dette påvirker kontraktvilkårene.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers egenkapital de seneste 2 regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i de sidste 3 afsluttede regnskabsår have en positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal som minimum angive 2 sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
Med sammenlignelig reference menes levering af genbrugshjælpemidler generelt til en offentlig myndighed.
Referencen skal være igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år.
Kontrakten omfatter indkøb og levering af overstående produkter til borgere med bevilling efter servicelovens § 112 samt ordregivers hjælpemiddeldepot. De borgere, der anvender produkterne, kan vælge en anden leverandør end leverandøren efter denne rammeaftale, og leverandøren er derfor ikke garanteret omsætning efter denne aftale.
Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK pr. år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. Derudover må Tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr 1-7. Før beslutningen om tildeling af rammeaftale vil Ordregiver indhente dokumentation for oplysninger i ESPD, i henhold til Udbudslovens §151, fra den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele Rammelaftalen. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
- Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest eller tilsvarende dokumentation fra udenlandske tilbudsgivere jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskab eller uddrag heraf for de seneste 2 disponible regnskabsår eller erklæring hvoraf det fremgår, at Tilbudsgiver lever op til mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen. Krav vedr. dokumentation af ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk