Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8052a871-68fc-47f0-95ca-ff8872198f46/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Levering af sygeplejeartikler og sårbehandlingsprodukter
(20.03.2020)
Mediq Danmark A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby
Levering af sygeplejeartikler og sårbehandlingsprodukter
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Zanchetta
E-mail: cz@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8052a871-68fc-47f0-95ca-ff8872198f46/homepage
Del II: Genstand
Levering af sygeplejeartikler og sårbehandlingsprodukter
Udbuddet omfatter levering af sygeplejeartikler og sårbehandlingsprodukter til Aarhus Kommune.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter køb og levering af sygeplejeartikler og sårbehandlingsprodukter til Aarhus Kommune.
Der er mulighed for forlængelse på 2 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår vedrørende egenkapital og soliditetsgrad.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som i hvert af de seneste 2 år:
- Har en positiv egenkapital,
- Har en soliditetsgrad på minimum 30%.
I ESPD skal angives, referencer for de betydeligste lignende leveringer inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Der skal angives minimum 3 referencer.
Med lignende leveringer forstås leveringer på en rammeaftale vedrørende sygeplejeartikler og sårbehandlingsprodukter.
Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke alene kan basere en reference på et indkøbsfællesskab. Derimod skal de kommuner/regioner eller andre enheder fra indkøbsfællesskabet, som der ønskes brugt som referencer, angives. Dog skal tilbudsgiver være opmærksom på, at der for de udvalgte referencer fra indkøbsfællesskabet, skal være realiseret en omsætning, for at de kan blive godkendt som referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet skal således fremlægges, når ordregiver anmoder herom:
Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 2 regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Egenkapital og soliditetsgrad skal fremgå heri.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle kapacitet ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiveren forlanger.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk