23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 237-581412
Offentliggjort
09.12.2019
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Vindere

(09.12.2019)
Sonoscanner S.A.R.L.
6, rue André Voguet
94200 Ivry-sur-Seine

(24.12.2019)
Sonoscanner S.A.R.L
6 rue André Voguet
94200 Ivry-sur-Seine

Indkøb af 5 stk. ultralydsskannere til Ambulance Syd


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik, Region Syddanmark
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK032
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
Telefon: +45 21157956

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af 5 stk. ultralydsskannere til Ambulance Syd

Sagsnr.: P-14155
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33112000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ambulance Syd ønsker at indkøbe 5 stk. U-LITE ultralydsskannere til brug i Region Syddanmarks ambulancer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 111 520.00 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af 5 stk. UL-skanner med følgende probe-stik til hver system:

- HD Convex 2-5 MHz, HD Linear probe 6-18 MHz, Phased-Array probe 1,5-5- MHz samt 5 års fuld garanti.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Vi har følgende krav til et ultralyds apparat til anvendelse præhospitalt:

Kliniske krav: Skal kunne:

1) Være håndterbar i det specielle arbejdsmiljø der er i præhospitalt og i ambulancen;

2) TCD (transcraniel doppler);

2) Ekkokardiografi incl. visualisation af klapinsufficeienser;

3) Lungeultralyd incl M-mode af lungsliding;

4) FAST (abdominal UL);

5) Visualisere blodkar lysker, håndled, hals og kunne bestemme flowretning for blodet.

For at kunne opfylde de kliniske krav er der nogle tekniske krav der skal være opfyldt:

1) Probelængde fra probesål til enden af kabelaflast skal være mindre end 12 cm.;

2) Skal kunne lave Pulsed Wave doppler, Color Power doppler, M-mode og have duplex og triplex funktion;

3) Skal kunne leveres med hockeystick probe, kardiologisk probe og curved array probe;

4) Have en velfungerende farvedoppler;

5) Skal kunne starte op på mindre end 15 sekunder;

6) Være robust med batteritid > 2 timer.

Vi har gennemset det danske marked, samt gennemført klinisk test af bærbare apparater og det eneste apparat der opfylder alle ovenstående kravene er U-lite fra Sonoscanner.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
05/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Sonoscanner S.A.R.L.
Postadresse: 6, rue André Voguet
By: Ivry-sur-Seine
NUTS-kode: FR
Postnummer: 94200
Land: Frankrig
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 111 520.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark

Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiskindkøbssystem er indgået;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/12/2019

Send til en kollega

0.047