23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 016-033784
Offentliggjort
23.01.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Skulder-albue operationer, ikke-cervikale rygoperationer, knæoperationer, håndoperationer, fodankel operationer og hofteoperationer

(27.03.2020)
Capio CFR A/S
Hans Bekkevolds Allé 2B
2900 Hellerup

Udbud af ortopædkirurgi


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29 19 09 41
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg
NUTS-kode: DK050
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Madsen
E-mail: majbritt.madsen@rn.dk
Telefon: +45 21169444

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=tlmocfdufk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af ortopædkirurgi

Sagsnr.: 2019-045854
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85111100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Nordjylland udbyder med dette udbud rammeaftaler om udredning, forundersøgelser, operation og efterkontrol mv. indenfor de seks ortopædkirurgisk sub-specialer:

1) skulder-albue operationer;

2) ikke-cervikale rygoperationer;

3) knæoperationer;

4) håndoperationer;

5) fod-ankel operationer;

6) hofteoperationer.

Der vil blive indgået 1 eller 2 rammeaftaler pr. delaftaleområde, afhængigt af den kapacitet, der tilbydes af den/de tilbudsgivere, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale.

For oplysninger om forventet antal henvisninger i aftaleperioden henvises til udbudsbetingelsernes punkt 6.1.

Hver rammeaftale har en ordinær kontraktperiode på 2 år fra underskrivelse af kontrakten. Region Nordjylland har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder. Rammeaftalen kan af Region Nordjylland opsiges med 3 måneders varsel. Rammeaftalen er uopsigelig for leverandøren.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 55 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1 - Skulder-albue operationer

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
85111600
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forventet antal henvisninger i den ordinære kontraktperiode: 600.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver skal senest 14 dage efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre udredning, forundersøgelse og efterkontrol i Region Nordjylland (herefter RN) eller dog maksimalt 60 kilometer i luftlinje fra grænsen til RN og senest 1 måned efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre behandlinger, herunder operationer, i RN eller dog maksimalt 100 km i luftlinje fra grænsen til RN.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2 - Ikke-cervikale rygoperationer

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
85111600
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forventet antal henvisninger i den ordinære kontraktperiode: 60.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver skal senest 14 dage efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre udredning, forundersøgelse og efterkontrol i Region Nordjylland (herefter RN) eller dog maksimalt 60 kilometer i luftlinje fra grænsen til RN og senest 1 måned efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre behandlinger, herunder operationer, i RN eller dog maksimalt 100 km i luftlinje fra grænsen til RN.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 3 - Knæoperationer

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
85111600
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forventet antal henvisninger i den ordinære kontraktperiode: 440.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver skal senest 14 dage efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre udredning, forundersøgelse og efterkontrol i Region Nordjylland (herefter RN) eller dog maksimalt 60 kilometer i luftlinje fra grænsen til RN og senest 1 måned efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre behandlinger, herunder operationer, i RN eller dog maksimalt 100 km i luftlinje fra grænsen til RN.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 4 - Håndoperationer

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
85111600
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forventet antal henvisninger i den ordinære kontraktperiode: 200.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver skal senest 14 dage efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre udredning, forundersøgelse og efterkontrol i Region Nordjylland (herefter RN) eller dog maksimalt 60 kilometer i luftlinje fra grænsen til RN og senest 1 måned efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre behandlinger, herunder operationer, i RN eller dog maksimalt 100 km i luftlinje fra grænsen til RN.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 5 - Fod-ankel operationer

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
85111600
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forventet antal henvisninger i den ordinære kontraktperiode: 200.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver skal senest 14 dage efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre udredning, forundersøgelse og efterkontrol i Region Nordjylland (herefter RN) eller dog maksimalt 60 kilometer i luftlinje fra grænsen til RN og senest 1 måned efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre behandlinger, herunder operationer, i RN eller dog maksimalt 100 km i luftlinje fra grænsen til RN.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 6 - Hofteoperationer

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
85111600
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forventet antal henvisninger i den ordinære kontraktperiode: 120.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortiment / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regionen har option på forlængelse af rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver skal senest 14 dage efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre udredning, forundersøgelse og efterkontrol i Region Nordjylland (herefter RN) eller dog maksimalt 60 kilometer i luftlinje fra grænsen til RN og senest 1 måned efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre behandlinger, herunder operationer, i RN eller dog maksimalt 100 km i luftlinje fra grænsen til RN.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Virksomheder, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § 135, stk. 1-3 eller § 137, stk. 1, nr. 2, jf. dog § 138, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for, at virksomheden ikke er udelukket, skal virksomheden vedlægge sit tilbud en underskrevet tro- og loveerklæring.

Tilbudsgiver skal vedlægge kopi af den virksomhedsansvarlige speciallæges autorisation.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Tilbudsgiver skal senest 14 dage efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre udredning, forundersøgelse og efterkontrol i Region Nordjylland eller dog maksimalt 60 kilometer i luftlinje fra grænsen til Region Nordjylland

Tilbudsgiver skal senest 1 måned efter underskrift af rammeaftalen kunne udføre behandlinger, herunder operationer, i Region Nordjylland eller dog maksimalt 100 kilometer i luftlinje fra Region Nordjyllands grænse

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 2
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/02/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 21/02/2020
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

1) Tilbud skal uploades i iBinder - link fremgår af punkt I.3). Tilbud kan ikke afgives andetsteds;

2) Virksomheder, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § 135, stk. 1-3 eller § 137, stk. 1, nr. 2, jf. dog § 138, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for, at virksomheden ikke er udelukket, skal virksomheden vedlægge sit tilbud en underskrevet tro-og loveerklæring, jf. dokument 02.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævn for Udbud
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om tildelingsbeslutningen. Senest samtidigt med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiverens om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Erhvervsstyrelsen
By: København Ø
Postnummer: 2100
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/01/2020

Send til en kollega

0.047