Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune
Levering af el-kørestole, 3-hjulet el-køretøjer, manuelle kørestole og tryksårsforebyggende madrasser
Aarhus Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Kjellerup Nordquist
E-mail: cakjn@aarhus.dk
Telefon: +45 41862052
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/78ce6b89-7415-4bf6-8228-4591df1e22dd/homepage
Del II: Genstand
Levering af el-kørestole, 3-hjulet el-køretøjer, manuelle kørestole og tryksårsforebyggende madrasser
Udbuddet omfatter levering af el-kørestole, 3-hjulet el-køretøjer, manuelle kørestole og tryksårsforebyggende madrasser
Delaftale 1 el-kørestole, forhjulstrukket
Aarhus Kommune
El-kørestolene, forhjulstrukket, skal benyttes af personer, som både skal køre indendørs og udendørs. Udendørs skal el-køretøjet kunne køre på henholdsvis et asfalteret underlag, eksempelvis cykelstier eller fortove, og et ikke-asfalteret underlag, eksempelvis på grusbelagte stier.
Delaftale 2 el-kørestole, centerdrevet
Aarhus Kommune
El-kørestolene, centerdrevet, skal benyttes af personer, som både skal køre indendørs og udendørs. Udendørs skal el-køretøjet kunne køre på henholdsvis et asfalteret underlag, eksempelvis cykelstier eller fortove, og et ikke-asfalteret underlag, eksempelvis på grusbelagte stier.
Delaftale 3 el-kørestole, baghjulstrukket
Aarhus Kommune
El-kørestolene, baghjulstrukket, skal benyttes af personer, som både skal køre indendørs og udendørs. Udendørs skal el-køretøjet kunne køre på henholdsvis et asfalteret underlag, eksempelvis cykelstier eller fortove, og et ikke-asfalteret underlag, eksempelvis på grusbelagte stier.
Delaftale 4 3-hjulet el-køretøjer
Aarhus Kommune
El-køretøjet skal være 3-hjulet og skal kunne benyttes af voksne personer, som både skal køre udendørs og indendørs.
Delaftale 5 manuelle komfort kørestole samt medium aktive kørestole
Aarhus Kommune
På delaftale 5 er der 2 produkter. Komfort kørestole til voksne personer samt medium aktiv krydsramme kørestole til voksne personer.
Delaftale 6 tryksårsforebyggende madrasser, statisk luft
Aarhus Kommune
De tryksårsforebyggende madrasser, statisk luft, skal som minimum kunne anvendes til forebyggelse af tryksår, hos voksne personer, der er i middel risiko for at udvikle tryksår, eksempelvis på baggrund af Bradenskala eller Nortonskala.
Delaftale 7 tryksårsforebyggende madrasser, dynamisk luft
Aarhus Kommune
De tryksårsforebyggende dynamiske luftmadrasser, skal som minimum kunne anvendes til forebyggelse af tryksår hos voksne personer, der er i middel risiko for at udvikle tryksår på baggrund af eksempelvis Braden eller Nortonskala.
Delaftale 8 tryksårsforebyggende madrasser, skum- og luft
Aarhus Kommune
De tryksårsforebyggende skum- og luftmadrasser, statisk, skal som minimum kunne anvendes til forebyggelse af tryksår hos voksne personer, som er i middelrisiko for at udvikle tryksår på baggrund af eksempelvis Braden eller Nortonskala.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 5 manuelle komfortkørestole samt medium aktive kørestole
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er krav om at leverandøren og dennes underleverandører skal overholde internationale konventioner tiltrådt af Danmark. Samt respektere grundlæggende menneskerettigheder, herunder leve op til FN’s Menneskerettighedserklæring og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention. For nærmere uddybning se udbudsmaterialet.
Den/de tilbudsgiver(e), som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med, bedes fremskaffe dokumentation for ESPD inden for en frist på 10 arbejdsdage.
I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom:
Tilbudsgivers årsregnskab eller uddrag heraf, for de seneste 2 disponible regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverensunderretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen.
Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk