23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 024-052850
Offentliggjort
04.02.2020
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Aarhus Kommune

Markedshøring af udbudsmateriale til udbud på materialer til tandregulering til Aarhus Kommune


Aarhus Kommune

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Kommune
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ninela Mehmedovic Sinanovic
E-mail: nimes@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0643d92a-8433-4c85-be16-56751c1aa44d/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0643d92a-8433-4c85-be16-56751c1aa44d/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Markedshøring af udbudsmateriale til udbud på materialer til tandregulering til Aarhus Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aarhus Kommune udbyder i løbet af foråret 2020 rammeaftaler vedrørende levering af materialer til tandregulering.

For at sikre, at vi ikke udelukker gode tilbud pga. uhensigtsmæssige krav, har Aarhus Kommune valgt at sende dele af udkast til udbudsmaterialet i høring blandt potentielle tilbudsgivere.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 400 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af aktive selvligerende brackets med tilhørende molarrør

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33130000
33138000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om levering af aktive selvligerende brackets med tilhørende molarrør. Ved aktive selvligerende brackets forstås, brackets med fjedrende låge der er aktive minimum fra og med hjørnetand til og med hjørnetand i en del af behandlingen (ved buedimensioner over .016 x .022).

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af passive selvligerende brackets med tilhørende molarrør

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33130000
33138000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om levering af passive selvligerende brackets med tilhørende molarrør. Ved passive selvligerende brackets forstås, brackets der har ikke-fjedrende låge og er passive på alle tænder fra start til slut i behandlingstiden (størrelsen på bracketslot skal være .022 x minimum .027).

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af buer

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33130000
33138000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om levering af buer.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af konventionelle brackets med tilhørende molarrør, bånd, bondingmateriale, tænger, coils, elastikker, m.m.

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33130000
33138000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale om levering af konventionelle brackets med tilhørende molarrør, bånd, bondingmateriale, tænger, coils, elastikker, m.m.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
09/03/2020

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Kære potentielle tilbudsgiver.

Aarhus Kommune udbyder i løbet af foråret 2020 rammeaftaler vedrørende levering af materialer til tandregulering.

For at sikre, at vi ikke udelukker gode tilbud pga. uhensigtsmæssige krav, har Aarhus Kommune valgt at sende dele af udkast til udbudsmaterialet i høring blandt potentielle tilbudsgivere.

Såfremt I ved gennemlæsningen af høringsmaterialet finder uhensigtsmæssigheder, er det vigtigt, at det er nu i forbindelse med høringen, at vi modtager information om dette. Når udbuddet først er bekendtgjort, er det rent juridisk begrænset, hvor meget vi har mulighed for at ændre i materialet.

Høringsmaterialet består af udkast til udbudsbetingelser, udkast til rammeaftale (inkl. bilag 1 til rammeaftalen) samt udkast til tilbudsliste (bemærk at tilbudslisten indeholder én fane pr. delaftale).

Øvrigt bilag til udbudsmaterialet indgår ikke i høringsmaterialet, hvorfor der i høringsmaterialet kan forekomme henvisninger til materiale, som ikke er medsendt til høring.

Aarhus Kommune indbyder alle potentielle tilbudsgivere til at gennemgå det vedhæftede materiale. Hvis I mener, at det fremsendte materiale indeholder uhensigtsmæssigheder, eller I har forslag til ændringer eller ønsker til præciseringer i materialet, modtager vi meget gerne et skriftligt høringssvar fra jer. Til brug for afgivelse af høringssvar hentes skabelon til høringssvar i Ethics og uploades efter udfyldelse ligeledes i Ethics.

Skriftlige høringssvar skal være uploadet i Ethics senest den 26.2.2020.

Vi vil især gerne have en tilbagemelding på, om følgende afsnit og bilag indeholder uhensigtsmæssigheder:

- Udbudsbetingelsernes afsnit 6 (inkl. underafsnit) om krav til egnethed,

- Udbudsbetingelsernes afsnit 9 ”Kravspecifikation”,

- Udbudsbetingelsernes afsnit 10 tildelingskriterium herunder særligt afsnit 10.1. og 10.1.1. vedr. vareprøver og afprøvning,

- Tilbudslisten i sin helhed,

- Udkast til rammeaftalen med bilag og de krav, der stilles heri til den/de kommende leverandører.

Hvis høringssvaret vedrører bestemte afsnit i høringsmaterialet, bedes I henvise til det/de pågældende afsnit i materialet. Såfremt høringssvaret indeholder forslag til ændringer af materialet, ser vi meget gerne, at ændringsforslagene begrundes.

Efter høringsfristens udløb behandler den arbejdsgruppe, der forestår udbuddet, alle høringssvar. Arbejdsgruppen vil i den forbindelse vurdere, hvorvidt høringssvarene giver anledning til ændringer i udbudsmaterialet.

For god ordens skyld skal vi gøre opmærksom på, at følgende retningslinjer gælder for høringen: Høringssvar behandles som fortroligt materiale, dog med respekt for gældende regler om aktindsigt. Høringssvar vil ikke blive offentliggjort. Høringsparterne får ikke svar på eventuelle spørgsmål til høringsmaterialet, hverken under eller efter høringen. Såfremt høringsparterne har spørgsmål, der ønskes besvaret, skal spørgsmålene stilles i forbindelse med selve udbuddet. Der kan ikke afgives tilbud på baggrund af fremsendte udkast.

Såfremt I har spørgsmål til ovenstående, er I meget velkomne til at kontakte Ninela Mehmedovic Sinanovic på mail: nimes@aarhus.dk

Vi ser frem til at høre fra jer.

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/01/2020

Send til en kollega

0.047