23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 035-082624
Offentliggjort
19.02.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Herning Kommune

Forbrugsartikler


Herning Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Herning Kommune
CVR-nummer: 29 18 99 19
Postadresse: Torvet 5
By: Herning
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Raun
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ikast-brande Kommune
CVR-nummer: 29189617
Postadresse: Rådhusstrædet 6
By: Ikast
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7430
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Esbjerg Kommune
CVR-nummer: 29189803
Postadresse: Torvegade 74
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 6700
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Holstebro Kommune
CVR-nummer: 29189927
Postadresse: Kirkestræde 11
By: Holstebro
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7500
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lemvig Kommune
CVR-nummer: 29189935
Postadresse: Rådhusgade 2
By: Lemvig
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7620
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredericia Kommune
CVR-nummer: 69116418
Postadresse: Gothersgade 20
By: Fredericia
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 7000
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Middelfart Kommune
CVR-nummer: 29189684
Postadresse: Nytorv 9
By: Middelfart
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 5500
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Silkeborg Kommune
CVR-nummer: 29189641
Postadresse: Søvej 1
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8600
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sønderborg Kommune
CVR-nummer: 29189773
Postadresse: Rådhustorvet 10
By: Sønderborg
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 6400
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fanø Kommune
CVR-nummer: 31210917
Postadresse: Skolevej 5-7
By: Fanø
NUTS-kode: DK03
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fælleskantinen Ikast-Brande IVS
CVR-nummer: 39073021
Postadresse: c/o Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6
By: Ikast
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7430
Land: Danmark
E-mail: rasmus.raun@herning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d1844df7-fedf-444b-9569-c4ff9b60d3e0/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Forbrugsartikler

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter levering af forbrugsartikler, inden for kategorierne engangsartikler, catering- og mademballage, borddækning, poser og sække, aftørringspapir, creme, sæber og håndhygiejne til de i udbudsbekendtgørelsen nævnte ordregivere. Der udbydes 2 rammeaftaler på hver 4 år inden for de nævnte kategorier.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 23 550 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Engangsartikler, catering -og mademballage, borddækning samt poser og sække

Delkontraktnr.: A
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39222100
39222110
39222120
39222200
39222000
19640000
33764000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten udbydes som en 4 årig rammeaftale og omfatter levering af engangsartikler, catering -og mademballage, borddækning samt poser og sække. Ordregiverne ønsker med den udbudte rammeaftale at understøtte udviklingen af bæredygtige produkter inden for de forskellige produktkategorier, som aftalerne omfatter. Et særligt fokuspunkt i det henseende er minimering af produkter, der enten indeholder mikroplast eller i forbindelse med brug og/eller bortskaffelse nedbrydes til mikroplast.

Foruden leveringen af kerneydelsen, er ordregiverne derfor også interesseret i at finde en leverandør, der aktivt ønsker at indgå i et partnerskab, hvor samarbejde og innovation er nøgleordene. Partnerskabet skal muliggøre innovative løsninger på fælles udfordringer – det være sig på produkt-, kommercielt- eller juridisk niveau. Rammen herfor bliver nærværende udbud i sin helhed.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Innovation, samarbejde og miljø / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Aftørringspapir og håndhygiejne

Delkontraktnr.: B
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33760000
33741000
33741100
33741200
33741300
33711430
33711510
33711610
33711900
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten udbydes som en 4 årig rammeaftale og omfatter levering af aftørringspapir og creme, sæbe og håndhygiejne. Ordregiverne ønsker med den udbudte rammeaftale at understøtte udviklingen af bæredygtige produkter inden for de forskellige produktkategorier, som aftalerne omfatter. Et særligt fokuspunkt i det henseende er minimering af produkter, der enten indeholder mikroplast eller i forbindelse med brug og/eller bortskaffelse nedbrydes til mikroplast.

Foruden leveringen af kerneydelsen, er ordregiverne derfor også interesseret i at finde en leverandør, der aktivt ønsker at indgå i et partnerskab, hvor samarbejde og innovation er nøgleordene. Partnerskabet skal muliggøre innovative løsninger på fælles udfordringer – det være sig på produkt-, kommercielt- eller juridisk niveau. Rammen herfor bliver nærværende udbud i sin helhed.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Innovation, samarbejde og miljø / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 130-318633
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: B
Betegnelse:

Aftørringspapir og håndhygiejne

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/02/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: MultiLine A/S
By: 4180 Sorø
NUTS-kode: DK02
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 12 550 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 12 550 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: A
Betegnelse:

Engangsartikler mv.

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
15/01/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Abena A/S
CVR-nummer: 25682742
Postadresse: Egelund 35
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 6200
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 11 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 11 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, jf. udbudslovens § 137, hvis

1) ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26.2.2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88;

2) tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende;

3) ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet;

4) ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning;

5) ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion;

6) ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, eller

7) tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.

Tilbudsgiver skal afgive erklæring herom i ESPD'et.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/02/2020

Send til en kollega

0.063