23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 043-101270
Offentliggjort
02.03.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://levportal.amgros.dk

Udbyder

Amgros I/S

Vindere

Amgros 2021-2.700.b

(03.07.2020)
Baxter A/S
Tobaksvejen 2A
2860 Søborg

Amgros 2021-2.700.b

(03.07.2020)
Fresenius Medical Care A/S
Oldenburg Allé 1
2630 Tåstrup

Amgros 2021-2.700.b


Amgros I/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Amgros I/S
CVR-nummer: 14479880
Postadresse: Dampfærgevej 22
By: København Ø
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Ulrik Wøldike
E-mail: udbud@amgros.dk
Telefon: +45 88713000
Fax: +45 88713008

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.amgros.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://levportal.amgros.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://levportal.amgros.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Amgros 2021-2.700.b

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33600000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Til brug for behandling af patienter i peritonealdialyse, hvis behandling hører under sygehusapotekerne hos Amgros’ interessenter, vil Amgros under dette udbud indgå rammeaftaler vedrørende glukoseholde peritonealdialysevæsker til CAPD- og APD-behandling, inkl. natmaskine og de til behandlingen hørende utensilier. De af udbuddet omfattede lægemidler er specificeret under pkt. II.2.4. Rammeaftalerne er ikke-eksklusive. Amgros I/S videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros I/S' indkøbspris med et tillæg. Rammeaftaler indgås uden købepligt, og sygehusapotekerne i regionerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros' rammeaftaler.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 450 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Leveringssted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse (sygehusapotek eller tilknyttede lokationer eller hos den enkelte patient).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbudsnummeret omfatter følgende lægemidler:

Udbudsnr: 1,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger CAPD, Dispenseringsform: Periton.dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,0-1,3 mmol/L glukose max. 15 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 1 000 000.

Udbudsnr: 1,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger CAPD, dispenseringsform: Periton.dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,0-1,3 mmol/L glukose 20-25 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 400 000.

Udbudsnr: 1,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger CAPD,

Dispenseringsform: Periton. dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,0-1,3 mmol/L glukose 30-45 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 14 500.

Udbudsnr: 1,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger CAPD, dispenseringsform: Periton.dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,5-1,8 mmol/L glukose max. 15 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 25 000.

Udbudsnr: 1,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger CAPD, dispenseringsform: Periton.dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,5-1,8 mmol/L glukose 20-45 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 30 000.

Udbudsnr: 2,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger APD, dispenseringsform: Periton.dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,0-1,3 mmol/L glukose max. 15 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 3 000 000.

Udbudsnr: 2,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger APD, dispenseringsform: Periton. dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,0-1,3 mmol/L glukose 20-25 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 1 600 000.

Udbudsnr: 2,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger APD, dispenseringsform: Periton. dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,0-1,3 mmol/L glukose30-45 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 16 000.

Udbudsnr: 2,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger APD, dispenseringsform: Periton. dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,5-1,8 mmol/L glukose max. 15 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 55 000.

Udbudsnr: 2,

ATC Kode: B05DB,

Generisk navn: Hypertoniske opløsninger APD, dispenseringsform: Periton. dialysevæske,

Styrke: Calcium 1,5-1,8 mmol/L glukose 20-45 mg/ml, enhedsværdi: 1 000 ml,

Mængde i enheder: 40 000.

Som det fremgår ovenfor, omfatter udbuddet lægemidler specificeret under 2 udbudsnumre. De 2 udbudsnumre anses dog for et samlet udbud. Det betyder, at leverandøren skal afgive tilbud på begge udbudsnumre, og at tildeling af rammekontrakt vil ske samlet for de 2 udbudsnumre. Der henvises til de nærmere oplysninger i udbudsbetingelserne.

Udover de ovenfor anførte lægemidler omfatter udbuddet udbud af nødvendige utensilier for at patienter kan gennemføre en optimal hjemmeperitonealdialysebehandling jf. bl.a. udbudsbetingelsernes pkt. 2.6 og pkt. 5 samt at stille natmaskiner til rådighed for behandlingen jf. udbudsbetingelsernes pkt. 2.7 og rammeaftalens pkt. 19. Udbuddet omfatter også en option på hjemmeleverance jf. rammeaftalens pkt. 9 og bilag 7.

Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er der for hver varelinje angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. For nærmere beskrivelse henvises der til pkt. VI.3, udbuds-betingelsernes pkt. 3.4 og rammeaftalens pkt. 2.

Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest den 30.4.2020 kl. 12. Endvidere skal leverandøren på tidspunktet for tilbudsfristens udløb og i løbet af rammeaftalens varighed have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 450 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalens pkt. 1 indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De 2 optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.

Udbuddet omfatter desuden en option på hjemmeleverance jf. rammeaftalens pkt. 9 og bilag 7 til rammeaftalen. Tilbudsgiverens tilbud skal omfatte optionen om hjemmeleverancen, og det er så det enkelte sygehusapotek, der i rammeaftalens løbetid kan vælge, om sygehusapoteket vil benytte sig af optionen på hjemmeleverance. Der henvises til de nærmere oplysninger i udbudsbetingelserne om afgivelse af tilbud - herunder om afgivelse af tilbud på optionen om hjemmeleverance.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Leverandører, der ønsker at afgive tilbud, skal anvende standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) til at afgive erklæring vedrørende de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § § 135-136 i udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015 med ændringer). Nærmere oplysninger om udfyldelse og anvendelse af ESPD i udbudsprocessen findes i den af Amgros udarbejdede vejledning herom og i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens "Vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument". Den/de vindende leverandør(er), som Amgros har til hensigt at tildele rammeaftalen, skal yderligere inden tildelingen have gjort dokumentation tilgængelig for Amgros for så vidt angår de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. § § 152 - 153 i udbudsloven. Amgros kan ikke udelukke en leverandør, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136, såfremt leverandøren kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for, at leverandøren desuagtet er pålidelig, jf. § 138 i udbudsloven. Amgros tager forbehold for at gennemføre en sådan "self-cleaning" proces, såfremt det måtte være relevant.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til bestemmelserne i udkast til rammeaftalen samt pkt. II.2.4.

Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt en ordre tildeles en sammenslutning af leverandører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 186-451843
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/04/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk, Norsk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/10/2020
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 30/04/2020
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Amgros I/S, Dampfærgevej 27-29, 2100 København Ø

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet efter tilbudsfristens udløb.

Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tildeling (orienteringsskrivelse), jf. udbudslovens § 171, modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres tidligere.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

I relation til pkt. II.2.3 bemærkes, at en oversigt over leveringssteder f.s.v.a. levering til sygehusapoteker og tilknyttede lokationer er tilgængelig på.

Amgros' leverandør- og udbudsportal https://levportal.amgros.dk Oversigten opdateres løbende, såfremt der måtte ske ændringer. Desuden bemærkes det, at det enkelte sygehusapotek i rammeaftalens løbetid kan vælge at benytte hjemmeleveranceaftalen, rammeaftalens bilag 7, hvorved levering sker til den enkelte patient. Se nærmere herom i rammeaftalens pkt. 9 og bilag 7.

I relation til pkt. II.2.4 bemærkes, at Amgros har overvejet, om udbudsgruppen kan underopdeles yderligere. Amgros har skønnet, at det ikke er tilfældet på baggrund af overvejelser om stordriftsfordele, der ikke vil være realiserbare ved en yderligere opdeling samt omkostninger og patientsikkerhedsmæssige hensyn relateret til den efterfølgende kontrakt- og lægemiddelhåndtering. Eftersom en stor andel af patienterne i deres behandlingstid både anvender APD og CAPD-behandling er det ikke hensigtsmæssigt med en opdeling af de 2 behandlingsformer.

I relation til pkt. II.1.5 og pkt. II.2.6 bemærkes, at den anførte værdi er udregnet på baggrund af AIP (listepris) for de konkrete pakninger f.s.v.a. lægemidlerne og på baggrund af anslåede indkøbspriser f.s.v.a. utensilier og hjemmeleverance. Eftersom patientbehovet til enhver tid skal kunne imødekommes og der også kan ske ændringer i patientbehandlingen, kan det faktiske indkøb derfor afvige væsentligt fra det skønnede forbrug, og den anførte værdi er således ikke udtryk for en lovet omsætning under rammeaftalen, jf. pkt. II.2.4, udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og rammeaftalens pkt. 2.

Spørgsmål til udbudsmaterialet skal stilles i udbudssystemet, jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom.

Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelse, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291095

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/02/2020

Send til en kollega

0.046