23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 044-103386
Offentliggjort
03.03.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Dansk Politi v/Rigspolitiet

Opdateringer

Rettelse
(20.03.2020)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 30-03-2020
Time: 09:00
Læses:
Dato: 14-04-2020
Time: 09:00


Yderligere oplysninger
Ordregiver har valgt at udskyde tilbudsfristen frem til den 14. april 2020 kl 9:00 grundet de udfordringer som COVID-19 medfører for markedet.

Rettelse
(26.03.2020)

IV.2.6)
Placering af det tekst, der skal ændres:IV.2.6)
I stedet for:
Dato: 30-09-2020
Time: 09:00
Læses:
Dato: 14-10-2020
Time: 09:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 30-03-2020
Time: 09:00
Læses:
Dato: 14-04-2020
Time: 09:00

Annullering
(06.04.2020)

Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af materialet. EU-Supply besvarer spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet via e-mail: dksupport@eu-supply.com eller telefon på 7020 8014.
Tilbudsgiver skal i forbindelse med prækvalifikation indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører.
Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøger.
Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke ansøger.
Før ordregivers tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser


Dansk Politi v/Rigspolitiet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Dansk Politi v/Rigspolitiet
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
E-mail: TKO011@POLITI.DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.politi.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Beskæftigelsesministeriet
Postadresse: Holmens Kanal 20
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1060
Land: Danmark
E-mail: bm@bm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://bm.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Børne- og Undervisningsministeriet
Postadresse: Frederiksholms Kanal 25
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1220
Land: Danmark
E-mail: irene.pless@uvm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.uvm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsministeriet
Postadresse: Slotsholmsgade 12
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: jsv@em.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.em.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Finansministeriet
Postadresse: Christiansborg Slotsplads
By: København
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1201
Land: Danmark
E-mail: sft@modst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på vegne Forsvarsministeriet
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: fmi@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fmi.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Miljø- og Fødevareministeriet
Postadresse: Slotsholmsgade 12
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: bebu@mfvm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://mfvm.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skatteministeriet
Postadresse: Nicolai Eigtveds Gade 28
By: København
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1402
Land: Danmark
E-mail: indkob@adst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.skm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Social- og Indenrigsministeriet
Postadresse: Holmens Kanal
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1060
Land: Danmark
E-mail: bbo@socialstyrelsen.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.sim.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statsministeriet
Postadresse: Prins Jørgens Gård 11
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1218
Land: Danmark
E-mail: stm@stm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.stm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sundheds- og Ældreministeriet
Postadresse: Holbergsgade 6
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1057
Land: Danmark
E-mail: tfh@ssi.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://sum.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Transport-og Boligministeriet
Postadresse: Frederiksholms Kanal 27 F
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1220
Land: Danmark
E-mail: sni@trm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.trm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udenrigsministeriet
Postadresse: Asiatisk Plads 2
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1448
Land: Danmark
E-mail: thanse@um.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.um.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udlændinge- og Integrationsministeriet
Postadresse: Slotsholmsgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: uim@uim.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://uim.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: stig.blicher@rsyd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: Vera.Schroeder@stab.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: padi@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsjaelland.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: rosa.hassan.01@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
Postadresse: Niels Bohrs vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: Elin.larsen@rn.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rn.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Justitsministeriet - med undtagelse af Domstolsstyrelsen
Postadresse: Slotsholmsgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: mbp@jm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.justitsministeriet.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=262160&B=RIGSPOLITIET
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=262160&B=RIGSPOLITIET
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser

Sagsnr.: 2019-027258
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33734000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Da den nuværende rammeaftale om levering af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i foråret 2020, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33730000
33731000
33731120
33733000
33734100
33734200
33735100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ifølge arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15.12.1992 om arbejde ved skærmterminal med senere ændringer er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt det vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Rammeaftalen omfatter følgende produkter og ydelser: synsprøve, konsulenttjeneste (opmåling af medarbejderens arbejdsplads), stel og glas til skærmbriller, stel og glas til sikkerhedsbriller, stel og glas til arbejdsbriller, kontaktlinser til særlige jobsituationer, glas til flyverbriller (stel leveres af forsvaret), glas til monokler i CRBN maske (indsats leveres af forsvaret), glas til tjenestebrille (stel leveres af forsvaret), glas til indsats i fragmentationsbriller (indsats leveres af forsvaret) og solbrilleglas til brug i Forsvaret.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/03/2020
Tidspunkt: 09:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/09/2020
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 30/03/2020
Tidspunkt: 09:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2024

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af materialet. EU-Supply besvarer spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet via e-mail: dksupport@eu-supply.com eller telefon på 7020 8014.

Tilbudsgiver skal i forbindelse med prækvalifikation indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører.

Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøger.

Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke ansøger.

Før ordregivers tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.

Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/02/2020

Send til en kollega

0.062