23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 094-170350
Offentliggjort
18.05.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Sønderborg Kommune

Udbud på levering af ortodontisk visitation og — behandling af børn og unge under 18 år i Tandplejen Sønderborg Kommune i henhold til bestemmelserne gældende for Udbudsdirektivets bilag II B-ydelser.


Sønderborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Sønderborg Kommune
Torvet 8
Kontaktpunkt(er): Indkøbsafdelingen
Att: Cayan Cetin
6300 Gråsten
DANMARK
Telefon: +45 88725749
Mailadresse: cyce@sonderborg.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.sonderborgkommune.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Sønderborg Kommune
Torvet 8, 1. sal th.
Kontaktpunkt(er): Finans og Indkøb
Att: Cayan Cetin
6300 Gråsten
DANMARK
Telefon: +45 88725749

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Udbud på levering af ortodontisk visitation og — behandling af børn og unge under 18 år i Tandplejen Sønderborg Kommune i henhold til bestemmelserne gældende for Udbudsdirektivets bilag II B-ydelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderborg kommune.
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 0
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet vedrører ortodontisk visitation og -behandling af kommunens børn og unge under 18 år efter kapitel 37 i sundhedsloven og tandplejebekendtgørelsen, herunder bilag 1 til denne bekendtgørelse vedrørende regler for ortodontivisitation og ortodontiindikationer samt Sundhedsstyrelsens vejledning om omfanget af og kravene til den kommunale og regionale tandpleje.
Den almene tandpleje for børn og unge bosat i Sønderborg kommune varetages af Tandplejen, Sønderborg Kommune fordelt på tre klinikker i henholdsvis Nordborg, Gråsten og Sønderborg.
Ortodontisk visitation og — behandling foretages, hvilket også skal være tilfældet fremadrettet, i kommunens bygning på samme adresse som tandklinikken Humlehøj, Stråbjergvej 5, 6400 Sønderborg.
Sønderborg kommune ønsker at indgå kontrakt med privatpraktiserende specialtandlæge om varetagelse af kommunens forpligtelse til ortodontiske visitation og -behandling af børn og unge under 18 år.
Formål med udbuddet af opgaven er:
— Opnå forsyningssikkerhed på opgaveløsningen
— Opnå sikkerhed for, at kommunen til enhver tid opfylder gældende regler og retningslinjer på området
— Opnå en opgaveløsning, der inden for gældende lovgivning i mindst muligt omfang belaster kommunen økonomisk og administrativt
— Opnå en sikker økonomistyring på området.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

85130000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.1.2017. Færdiggørelse 31.12.2025

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Kopi af tilbudsgivers gyldige Tandlægeforeningens Praksisforsikring eller kopi af minimum tilsvarende forsikring samt indboforsikring for de dele der kan medtages ved kontraktens ophør med en dæknings sum på minimum 1 million kroner.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. Fortrykt formular er vedlagt som bilag 2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Dokumenteret erfaring inden for ortodontisk visitation og — behandling af børn og unge under 18 år på minimum 5 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Udførelsen er forbeholdt specialtandlæge i ortodonti, jf. Sundhedsloven.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 17.6.2015 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Bilag 2b-ydelse.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Alle 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Alle 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13.5.2015

Send til en kollega

0.063