23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 007-010621
Offentliggjort
10.01.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://tender.konnect.dk/invite/604

Udbyder

Fælles Servicecenter for Telesundhed v. Region Midtjylland

Vindere

Rammeaftale om levering af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering, delaftale 3 - Spirometre

(17.04.2020)
Nowus Healthcare A/S
Industriparken 4
2750 Ballerup

Rammeaftale om levering af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering, delaftale 4 - Blodsukkerapparater

(08.05.2020)
Mediq Danmark A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby

Rammeaftale om levering af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering, delaftale 2 - Blodtryksmålere

(08.05.2020)
Mediq Danmark A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby

(10.02.2023)
Nowus Healthcare A/S
Industriparken 4
2750 Ballerup

Rammeaftale om Levering af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering, Delaftale 1 - Saturationsmålere til Frederiksberg Kommune

(04.04.2023)
Nowus Healthcare A/S
Industriparken 4
2750 Ballerup

(14.06.2023)
Nowus Healthcare
Industri parken 4
2750 Ballerup

Opdateringer

Annullering
(31.01.2020)

Denne bekendtgørelse om indgået kontrakt vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved udbudsbekendtgørelse nr. 2020/S 007-010621, og har alene til formål at gennemføre og offentliggøre annullationen af udbuddet af delaftale 5 - Personvægte.
Denne bekendtgørelse skal således ikke forstås som en annullation af de øvrige 4 delaftaler omfattet af udbuddet.
Udbyder har besluttet at annullere udbuddet af delaftale 5 - Personvægte, da udbyder efter udbuddets offentliggørelse, er blevet i tvivl om hvilket kvalitetsniveau udbyder egentlig ønsker for personvægtene til telemedicinsk hjemmemonitorering ude hos borgerne, og dermed hvilke krav der skal stilles til vægtene. Desuden er udbyder blevet i tvivl om behovet for antallet af personvægte (da borgeres eventuelle egne vægte kan benyttes til telemedicineringen), og har derfor for nu svært ved at fastlægge en forventet kontraktværdi for personvægte.

Rettelse
(03.02.2020)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 07-02-2020
Time: 23:59
Læses:
Dato: 10-02-2020
Time: 23:59

Annullering
(14.02.2020)

Denne bekendtgørelse om indgået kontrakt vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved udbudsbekendtgørelse nr. 2020/S 007-010621, og har alene til formål at gennemføre og offentliggøre annullationen af udbuddet af delaftale 1 - Saturationsmålere.
Denne bekendtgørelse skal således ikke forstås som en annullation af de resterende 3 delaftaler omfattet af udbuddet (delaftale 5 - personvægte blev annulleret med bekendtgørelsesnr. 2020/S 022-047841).
Udbyder har besluttet at annullere udbuddet af delaftale 1 - Saturationsmålere, da udbyder efter fristen for afgivelse af tilbud er udløbet, har konstateret, at de indkomne tilbud på delaftalen, er uantagelige. Udbyder har gennemgået de indkomne tilbud ift. udelukkelelsesgrundene og egnethedskriterierne, som beskrevet i udbudsbekendtgørelsen og udbudsmaterialet. Ligeledes er tilbuddene gennemgået for objektive konstaterbare uantageligheder ift. kravene defineret i udbudsmaterialet.
I alle de indkomne tilbud er der forhold der gør, at egnethedskriterierne for teknisk og faglig formåen, ikke kan ses for opfyldt. Ligeledes er der i alle de indkomne tilbud en mangelfuld udfyldelse af tilbudslisten, hvilket iht. kravet i udbudsmaterialet, resulterer i at udbyder må anse tilbuddene for uantagelige.

Udbud af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering til Fælles Servicecenter for Telesundhed


Fælles Servicecenter for Telesundhed v. Region Midtjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fælles Servicecenter for Telesundhed v. Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Gitte Sneborg Alrøe
E-mail: udbud@fikm.dk
Telefon: +45 76292026

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.faellesservicecenter.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Albertslund Kommune
By: Albertslund
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://albertslund.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Allerød Kommune
By: Allerød
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.alleroed.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ballerup Kommune
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://ballerup.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Bornholms Regionskommune
By: Rønne
NUTS-kode: DK014
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.brk.dk/Sider/Forside.aspx

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Brøndby Kommune
By: Brøndby
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.brondby.dk/Borger.aspx

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune
By: København V
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Dragør Kommune
By: Dragør
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.dragoer.dk/borger/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Egedal Kommune
By: Ølstykke
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.egedalkommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredensborg Kommune
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fredensborg.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Kommune
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.frederiksberg.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederikssund Kommune
By: Frederikssund
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.frederikssund.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Furesø Kommune
By: Farum
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.furesoe.dk/borger/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Gentofte Kommune
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.gentofte.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Gladsaxe Kommune
By: Søborg
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://gladsaxe.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Glostrup Kommune
By: Glostrup
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.glostrup.dk/borger

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Gribskov Kommune
By: Helsinge
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.gribskov.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Halsnæs Kommune
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.halsnaes.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Helsingør Kommune
By: Helsingør
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.helsingor.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Herlev Kommune
By: Herlev
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://herlev.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hillerød Kommune
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.hillerod.dk/borger/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hvidovre Kommune
By: Hvidovre
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.hvidovre.dk/Borger

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Høje-Taastrup Kommune
By: Taastrup
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.htk.dk/Borger.aspx

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hørsholm Kommune
By: Hørsholm
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.horsholm.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ishøj Kommune
By: Ishøj
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://ishoj.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lyngby-Taarbæk Kommune
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ltk.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rudersdal Kommune
By: Holte
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rudersdal.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rødovre Kommune
By: Rødovre
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rk.dk/forside/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Tårnby Kommune
By: Kastrup
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.taarnby.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vallensbæk Kommune
By: Vallensbæk Strand
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.vallensbaek.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://tender.konnect.dk/invite/604
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://tender.konnect.dk/invite/604
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering til Fælles Servicecenter for Telesundhed

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører 5 delaftaler på udstyr til telemedicinsk hjemmemonitorering til Fælles Servicecenter for Telesundhed (herefter benævnt FSC).

Udbuddet skal gerne munde ud i indgåelse af 5 rammeaftaler vedrørende anskaffelse af hhv.:

- Delaftale 1 - Saturationsmålere,

- Delaftale 2 - Blodtryksmålere,

- Delaftale 3 - Spirometre,

- Delaftale 4 - Blodsukkerapparater,

- Delaftale 5 - Personvægte.

Læs nærmere om FSC nedenfor i afsnit VI.3.

De 29 kommuner i Hovedstaden er med som frivillig option på delaftale 1 - Saturationsmålere. Læs nærmere herom nedenfor i afsnit VI.3.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 17 220 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Saturationsmålere

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000
33100000
33120000
33190000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Midtjylland og som frivillig option de 29 kommuner i Hovedstaden (læs nærmere herom i afsnit VI.3).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet har til formål for FSC, at skabe et såkaldt point of care-katalog (varekatalog) af forskellige produkter til telemedicinske udstyrspakker til selvtestning og hjemmemonitorering.

Den store udbredelse af telemedicinsk hjemmemonitorering på landsplan, forventes at ske fra efteråret 2020, til borgere med KOL.

Telemedicinsk hjemmemonitorering er dog på nuværende tidspunkt, i et begrænset omgang, udbredt til andre patientområder, såsom hjertesvigtspatienter, diabetikere, m.fl.

Når en borger bliver tildelt telemedicinsk behandling eller opfølgning, er det FSC der skal sammensætte, opsætte og installere udstyrspakken med de relevante produkter til borgeren.

Fra borgeren bliver tildelt telemedicin, til udstyrspakken skal være opsat og installeret ude hos borgeren, må der være en leveringstid på ca. ét døgn (Service Level Agreement mellem FSC og FSCs lager- og logistikpartner).

Det er derfor vigtigt for FSC, at have produkter til udstyrspakker klar på et lager, som FSC selv kan ”plukke” fra.

Udbuddet vedrører således køb af produkter der skal indgå i telemedicinske udstyrspakker.

FSC forventer at indkøb på rammeaftalerne, skal finansieres via en finansiel leasingaftale mellem FSC og KommuneKredit. De(n) vindende tilbudsgiver(e) må derfor i rammeaftalernes løbetid forvente, at fakturering for træk på rammeaftalerne, formentlig vil skulle ske til KommuneKredit.

Denne delaftale vedrører levering af saturationsmålere.

De 29 kommuner i Hovedstaden er med som frivillig option på delaftale 1 - Saturationsmålere. Læs nærmere herom nedenfor i afsnit VI.3.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 820 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/05/2020
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Blodtryksmålere

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000
33100000
33120000
33190000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Midtjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelsen ovenfor i afsnit II.2.4 under saturationsmålere delkontraktnr. 1.

Denne delaftale vedrører levering af blodtryksmålere + tilbehør.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 660 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/05/2020
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Spirometre

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000
33100000
33120000
33190000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Midtjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelsen ovenfor i afsnit II.2.4 under saturationsmålere delkontraktnr. 1.

Denne delaftale vedrører levering af spirometre + tilbehør.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 240 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/05/2020
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Blodsukkerapparater

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000
33100000
33120000
33190000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Midtjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelsen ovenfor i afsnit II.2.4 under saturationsmålere delkontraktnr. 1.

Denne delaftale vedrører levering af blodsukkerapparater + tilbehør.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 320 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/05/2020
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Personvægte

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000
33100000
33120000
33190000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Midtjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelsen ovenfor i afsnit II.2.4 under saturationsmålere delkontraktnr. 1.

Denne delaftale vedrører levering af personvægte.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 180 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/05/2020
Slut: 30/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Nedestående vedrører ikke egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, men udelukkelsesgrunde i udbudsloven. Ordregiver har indsat det i dette felt, da der i udbudsbekendtgørelsen ikke er et felt til beskrivelse af udelukkelsesgrundene.

Ordregiver kan ikke indgå aftale med tilbudsgivere, der er omfattet af én eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 og 5.

Tilbudsgiver skal erklære ikke at være omfattet af disse i ESPD.

På anmodning fra ordregiver, skal tilbudsgiver fremsende en gyldig serviceattest eller anden tilstrækkelig dokumentation, der ikke er ældre end 6 måneder, regnet fra tidspunkt for ordregivers anmodning om dokumentation, for at dokumentere at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 137, stk. 1, nr. 2. Dokumentationen skal hermed ikke afleveres sammen med tilbuddet.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver for hver af de seneste 2 disponible regnskabsår, har en egenkapital (ultimo året) på minimum 1 000 000 DKK.

Tilbudsgiver skal i ESPD, angive egenkapitalen for hver af de seneste 2 disponible regnskabsår.

På anmodning fra ordregiver, skal tilbudsgiver fremsende revisorpåtegnede årsregnskaber for tilbudsgivers seneste 2 afsluttede regnskabsperioder. Hvis oplysningerne ikke fremgår af årsregnskaberne, skal tilbudsgiver fremsende et dokument hvoraf egenkapitalen med revisorattestering fremgår. Attesteringen skal være af registreret eller statsautoriseret revisor. Dokumentationen skal hermed ikke afleveres sammen med tilbuddet.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver for hver delaftale der bydes på, har relevant erfaring i form af mindst 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb.

Ved sammenlignelige referencer forstås aftaler om flere leverancer af samme type produkter eller aftaler med en levering af flere af samme type produkter, der efterspørges for den respektive delaftale.

Tilbudsgiver skal i ESPD, Del IV angive følgende oplysninger for hver reference:

- Beskrivelse. I feltet skal tilbudsgiver kort beskrive aftalen. Desuden skal tilbudsgiver i feltet angive hvilken delaftale referencen vedrører, hvis der bydes på flere delaftaler,

- Beløb. I feltet angives den historiske omsætning (i DKK ekskl. moms) fra startdato,

- Startdato. I feltet angives hvilken dato aftalen trådte i kraft,

- Slutdato. I feltet angives hvilken dato aftalen udløb. Hvis aftalen ved fristen for afgivelse af tilbud ikke er udløbet, så skal der ikke angives noget i feltet,

- Modtagere. I feltet angives modtagerens navn inkl. kontaktperson og -oplysninger.

Tilbudsgiver kan i ESPD tilføje flere referencer ved at trykke på (+).

Referencerne og oplysningerne herom, der angives i ESPD, udgør den endelige dokumentation for at tilbudsgiver opfylder mindstekravet til teknisk og faglig formåen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

I forbindelse med opstart af rammeaftalerne, forpligter de(n) vindende tilbudsgiver(e) sig til, at oprette et konsignationslager på et lager som FSC udpeger, jf. bilag 3.1 – konsignationskontrakt i udbudsmaterialet.

Konsignationskontrakten er en del af rammeaftalen, og dermed omfattet af dennes bestemmelser, medmindre andet fremgår eksplicit af konsignationskontrakten eller rammeaftalen.

Produkter opretholdt på konsignationslageret anses først for leveret, når produkterne plukkes af FSC fra konsignationslageret.

Foruden et lager at plukke produkter fra, der oprettes i medfør af konsignationskontrakten, skal FSC kunne foretage bestillinger direkte hos de vindende tilbudsgivere i medfør af rammeaftalerne.

Oprettelsen af konsignationslageret, indebærer desuden at der tegnes en "lagerhotelaftale" mellem FSCs lager- og logistikpartner (LL-partner) og de(n) vindende tilbudsgiver(e).

Lagerhotelaftalen indebærer bl.a. elektronisk dataudveksling, om fx ind- og udgående produkter.

Lagerhotelaftalen vil på mange punkter, være reguleret i henhold til Nordisk Speditørforbunds Almindelige Betingelser (NSAB 2015), hvori FSCs LL-partner er ”Speditøren” og tilbudsgiver er ”Ordregiver”.

Dette indebærer bl.a. at der tegnes forsikring for brand, vand og indbrudstyveri baseret på godsets fakturaværdi ved indlevering til oplagring + 10%.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/02/2020
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 10/02/2020
Tidspunkt: 08:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Ved et evt. genudbud

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Fælles Servicecenter for Telesundhed (herefter benævnt FSC) er i dag en samarbejdsenhed mellem de 19 midtjyske kommuner og Region Midtjylland, som i forbindelse med telesundhedsløsninger til førnævnte myndigheder, skal yde service, support og logistik til borgere og sundhedsfaglige på vegne af kommunerne og regionen.

For bl.a. at sikre et klart mandat til udførelsen af de forskellige ydelser som FSC er påtænkt at skulle levere til førnævnte myndigheder, er det hensigtsmæssigt, at FSC etableres som en selvstændig juridisk enhed.

Ved udbuddets gennemførelse, kan FSC dog alene, som tidligere benævnt, betragtes som en samarbejdsenhed, som er organisatorisk placeret under Region Midtjylland. FSC kan derfor med denne konstruktion, ikke selvstændigt indgå bindende aftaler og være kontraktholder.

I forbindelse med udbuddet er Region Midtjylland derfor ordregivende myndighed. Det vil således være Region Midtjylland der på baggrund af udbuddet, indgår rammeaftalerne med de(n) vindende tilbudsgiver(e).

Det forventes, at FSC snarest, vil blive etableret som en selvstændig juridisk forening (enhed) med begrænset ansvar. I første omgang forventes foreningen etableret med de 19 midtjyske kommuner og Region Midtjylland som foreningsmedlemmer. Foreningen forventes dog etableret med udvidet adgang til medlemmers ind- og udtræden, således at alle landets kommuner og regioner har adgang til, at ind- og udtræde som medlem af foreningen.

Når foreningskonstruktionen er på plads, vil rammeaftaler med Region Midtjylland indgået på baggrund af udbuddet, blive overdraget fra Region Midtjylland til foreningen. På denne måde bliver FSC selvstændig kontraktholder (ordregivende myndighed) og aftager af produkterne omfattet af rammeaftalerne. De(n) vindende tilbudsgiver(e) vil ved indgåelse af rammeaftalerne på baggrund af udbuddet, give tilsagn til denne overdragelse af indgåede rammeaftaler på baggrund af nærværende udbud fra Region Midtjylland til FSC.

Der findes nærmere information om FSC her http://www.faellesservicecenter.dk/ samt en videopræsentation af servicecentret her https://vimeo.com/302035310/5aa59942fb

FSC v. Region Midtjylland er ”obligatorisk part” i udbuddet, og vil, på baggrund af udbuddet, indgå rammeaftaler på de 5 delaftaler med de(n) vindende tilbudsgiver(e).

De 29 kommuner i Hovedstaden (herefter hver for sig hhv. sammen benævnt ”optionel part” hhv. ”optionelle parter”) er med i udbuddet som frivillig option på delaftale 1 – saturationsmålere. Med "frivillig option" menes, at hver optionel part, som ordregivende myndighed i udbuddet, ikke er forpligtet til at indgå rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet, men har blot muligheden herfor.

Hver optionel part kan senest den 1.5.2023 aktivere deres option, og indgå rammeaftale, med den ved udbuddets gennemførelse, vindende tilbudsgiver.

Meddelelse om aktivering af optionen, skal fra den optionelle part ske til den vindende tilbudsgiver, senest 3 måneder før rammeaftalen ønskes opstartet.

Rammeaftaler indgået af optionelle parter på baggrund af udbuddet, uanset hvornår de indgås, gælder indtil den i § 3, stk. 1 i bilag 3 – rammeaftale, angivne udløbsdato, medmindre de på anden vis ophører eller opsiges før, iht. bestemmelserne herom i bilag 3 – rammeaftale.

Aktivering af en rammeaftale af en optionel part, sker på de vilkår der fremgår af udbudsmaterialet, dog med de eventuelle ændringer der på aktiveringstidspunktet, er sket i sortiment og priser iht. § § 13 og 14 i udbudsmaterialets bilag 3 – rammeaftale, som indgås mellem FSC v. Region Midtjylland og den vindende tilbudsgiver.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/01/2020

Send til en kollega

0.078